روستای هدف گردشگری درسجین باید معرفی شود/ شناسایی و مستندنگاری ظرفیت‌های ناشناخته روستا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ظرفیت‌های منحصربه فرد گردشگری روستای درسجین شهرستان ابهر باید معرفی شود تا بتوان ضمن جذب گردشگر به این منطقه زمینه رونق کسب و کار آن را فراهم کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛ سید سعید صفوی  عصر روز یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ در بازدید از روستای هدف گردشگری درسجین گفت: قابلیت‌هایی مانند اصالت، صمیمت و هویت را می‌توان در بین مردمان این روستا دید و همچنین قابلیت‌های طبیعی از جمله طبیعت بکر، غذای محلی، و آب و هوای مطبوع این منطقه و کف سازی‌های مناسبی در منطقه از قبل ایجاد شده است می‌تواند در توسعه گردشگری و اقتصادی این روستا موثر باشد زیرا گردشگران به دنبال مناطق بکر طبیعی هستند که بتوانند با اقامت در این فضاها با مردم بومی منطقه ارتباطات فرهنگی داشته و با آداب و رسوم آنها آشنا شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان به استاندارد سازی و توجه بیشتر به این روستا خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی با بهره‌مندی از افراد بومی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه مؤثر خواهد بود. اگر این روستا به صورت کامل معرفی شود می‌تواند در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

صفوی بیان کرد: روستای درسجین یکی از روستاهای خوب گردشگری در ابهر است که پتانسیل زیادی در جذب و رونق صنعت گردشگری در شهرستان دارد و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه گردشگری و به‌ویژه ایجاد پارکینگ، افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، افزایش تبلیغات و سامان‌دهی جاده دسترسی به این منطقه می‌تواند از اولویت‌های کاری ما در سال جدید برای این روستا باشد.

او بیان کرد: چناچه بخش خصوصی آمادگی داشته باشد برای روستای درسجین اقداماتی برای توسعه گردشگری انجام دهد، آماده‌ایم تا در انجام مطالعات، ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین ارائه تسهیلات و معرفی و تبلیغات آن همکاری‌های لازم را با افرادی که بصورت حقوقی وارد این عرصه شوند همکاری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: ما آماده‌ایم تا شرایط فعلی این منطقه را سامان‌دهی کرده و برای حضور گردشگران آماده‌تر کنیم. شناسایی و مستندنگاری ظرفیت‌های ناشناخته در سه حوزه جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و آئینی، میراث ناملموس و طبیعی باید انجام شود تا این روستا به جهانیان معرفی شود. تلاش خواهیم کرد تا درسجین را به ایرانیان معرفی کنیم و انشالله از سال آینده جشنواره انگور برگزار خواهد شد.

صفوی در این بازدید گفت: برای تعجیل به منظور سامان‌دهی وضعیت منطقه، جلسه‌ای با هدف بهبود وضعیت روستای تاریخی درسجین و دعوت از شورای روستا و دستگاه‌های متولی تشکیل خواهد شد.

طبیعت زیبا و مناظر بی‌نظیر، چشمه؛ درختان و باغات میوه، خانه‌ها و کوچه‌های قدیمی، جاری بودن آب چشمه پدیده‌ای خاص طبیعی در مسیر روستا؛ درختان تنومند چندین ساله که در میان روستا خودنمایی می‌کردند از جمله مکان‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011208931236

برچسب‌ها