نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان برگزار شد

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان زنجان گفت: جشنواره طبخ ماهی با حضور فرماندار، معاون گردشگری اداره کل و جمعی از مدیران شهرستان در کنار قلعه تاریخی بهستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان روز جمعه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ با بیان این مطلب، اظهار کرد: در ماهنشان سالانه حدود ۱۱ هزار تن ماهی تولید می‌شود و ۷۵۰ مزرعه ماهی پروری در این شهرستان وجود دارد که تلاش می‌کنیم با توجه به ضرورت توجه به سلامت آحاد جامعه؛ با برگزاری این جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، سرانه مصرف آبزیان را در شهرستان افزایش دهیم.

او بیان کرد: اهالی روستای بهستان با طبخ آبزیان به شیوه‌های بومی و پخت نان محلی از گردشگران که از نقاط مختلف به این روستای زیبا سفر کرده‌اند پذیرایی کرده و شیوه‌های پخت آبزیان را آموزش دادند. فروش صنایع دستی، برگزاری مسابقه محلی و اجرای موسیقی محلی از دیگر جلوه‌های این جشنواره یک روزه محلی و فرهنگی بود.

نجفعلی عزیزی در این مراسم گفت: این جشنواره با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری، شهرداری، دهیاری روستای بهستان و سایر دستگاه‌ها برگزار شد. در کنار نخستین جشنواره طبخ ماهی، تعدادی از بانوان هنرمند شهرستان تولیدات صنایع دستی خود را در این حوزه‌ها ارائه و به معرفی کارها و فعالیت‌های خود پرداختند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان افزود: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش پخت ماهی با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان بعد از بررسی تولیدات ارائه شده توسط داوران، به نفرات برتر جوایزی اهدا شد که بر اساس نظر هیات داوران با توجه به مزه، طعم، روش پخت، تزیینات و غیره، صدیقه جعفری مقام اول، شوذب بابایی مقام دوم، فاطمه مرنگی مقام سوم را در نخستین جشنواره طبخ ماهی در کنارقلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان کسب کردند.

او گفت: صفرعلی سیاه منصوری، مهدی زری، محدثه کوهی رستمی، مجید گنج خانلو و طرفی در نخستین جشنواره طبخ ماهی در کنارقلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان شایسته تقدیر شناخته شوند و جوایزی را کسب کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011212931524

برچسب‌ها