نقش مؤثر انجمن های میراث‌فرهنگی در صیانت از مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس

معاون هماهنگی امور سیاسی و اجتماعی استاندار بر نقش مؤثر انجمن های میراث‌فرهنگی در صیانت از مواریث تاریخی ملموس و ناملموس تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، نخستین جلسه انجمن میراث‌فرهنگی استان روز پنجشنبه 11 اسفندماه 1401 به ریاست تراب محمدی معاون هماهنگی امور سیاسی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

تراب محمدی در این جلسه با تأکید به اینکه گذشته تاریخی کشور باید در دوران کنونی به صورت کامل تبیین شود، ادامه داد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین، این موضوع باید در تمامی ابعاد مورد اقدام قرار گیرد که تبیین گذشته تاریخی کشور با محوریت میراث فرهنگی از مهم‌ترین آن‌ها است.

معاون هماهنگی امور سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف و اهداف انجمن میراث‌فرهنگی می‌بایست معرفی مواریث فرهنگی و تاریخی و احیا و صیانت از آن‌ها باشد، بسیاری از مواریث ما طی دوران تاریخی گذشته از بین رفته و یا به سایر کشور‌ها واگذار شده، لذا اکنون می‌بایست هر آنچه که از این گنجینه باقی مانده را حراست کنیم که انجمن میراث‌فرهنگی در این راستا وظیفه‌ای مهم دارد.

او افزود: با توجه به اینکه مواریث ملموس و ناملموس استان در راستای رونق چرخه اقتصاد گردشگری تأثیر بسزایی دارد، لذا انجمن میراث‌فرهنگی در وهله اول با ترویج و معرفی ظرفیت‌ها در ابعاد ملی و سپس بین‌المللی، باید برنامه‌های خود را پیش ببرد.

محمدی گفت: به همین منظور حضور افراد مسئول و متعهد در انجمن‌های میراث‌فرهنگی استان و شهرستان‌ها امری ضروری است تا با موقعیت‌یابی مناسب، اقدامات لازم را برای حراست و صیانت از مواریث تاریخی ملموس و ناملموس انجام دهند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121342986

برچسب‌ها