سواحل مکران علاوه‌بر بکر بودن، بسیار متفاوت با سایر مناطق است

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: سواحل مکران علاوه‌بر بکر بودن، بسیار متفاوت با سایر مناطق است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در چارچوب طرح توسعه گردشگری سواحل مکران امروز ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ از زیرساخت‌های این سواحل در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری بازدید کرد.

تجری در بازدید از منطقه گردشگری رمین، اظهار کرد: این بازدید با هدف بررسی کمبودها و نواقص موجود در توسعه سواحل مکران انجام شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: سواحل مکران علاوه‌بر بکر بودن به‌عنوان گنج پنهان ایران، بسیار متفاوت و متمایز از سایر مناطق است.

او ادامه داد: با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی متنوع در این سواحل، گردشگر نه تنها دچار خستگی نمی‌شود بلکه از دیدن جاذبه‌ها نیز لذت می‌برد.

تجری بیان کرد: گردشگری دریایی از ظرفیت‌های ویژه منطقه بوده که باید برنامه‌ریزی دقیق در رابطه با توسعه آن انجام شود.

او گفت: همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گردشگری کشاورزی نیز از مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه است که نیازمند توجه جدی است.

رضا گنجعلی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار کرد: در بعضی از نقاط گردشگری سواحل مکران دسترسی به اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه امکان‌پذیر نیست.

او گفت: نبود شبکه فاضلاب و نیز نبود آب شرب در بعضی از این مناطق از مشکلات دیگری است که مردم و گردشگران را با مشکل مواجه می‌کند.

گنجعلی بیان کرد: در ستاد خدمات سفر بر آبرسانی سیار، ورود مخابرات به مشکل نبود اینترنت و ایجاد راه دسترسی به بعضی از مناطق گردشگری توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید شده که امیدواریم در ایام نوروز رضایت گردشگران را به‌دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

کد خبر 14011214309894

برچسب‌ها