نورپردازی باغ شاهزاده ماهان پیش از نوروز 1402 تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اتمام نورپردازی باغ شاهزاده ماهان تا پیش از نوروز 1402 گفت: گردشگران در ایام نوروز 1402 نمایی متفاوت از باغ جهانی شاهزاده را شاهد خواهند بود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی 14 اسفندماه 1401 با اشاره به کمیته‌های مختلف ستاد خدمات سفر استان کرمان اظهار کرد: هر کدام از کمیته‌ها با توجه به وظایف و رسالتی که در ایام نوروز دارند سرویس و خدمات به مسافران ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی برنامه‌های مختلفی برای نوروز 1402 پیش‌بینی کرده که آماده‌سازی سایت‌های تاریخی استان از آن جمله است.

او افزود: مرمت، بازسازی، زنده‌سازی و نورپردازی قسمت‌های مهمی از ارگ تاریخی بم انجام شده و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

 فعالی تاکید کرد: در سطح استان کرمان ۱۰هزار تخت در زمینه اماکن اقامتی و تاسیسات گردشگری داریم که در ایام نوروز آماده سرویس‌دهی به مسافران هستند.

 او ادامه داد: تیم‌های نظارتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان از اول اسفندماه به‌صورت ویژه از هتل‌ها و تاسیسات استان بازدید و در حال بر طرف کردن اشکالات آن هستند.

 فعالی عنوان کرد: در شهر کرمان با افتتاح هتل کاروانسرای وکیل در دل بازار و هتل چهار ستاره هیوا به ظرفیت هتلینگ استان اضافه شده که آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان تشدید شده و این مکان‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان هستند.

 فعالی بیان داشت: موزه‌های استان در حال آماده‌سازی و تجهیز شدن هستند که در ایام نوروز به مسافران و گردشگران سرویس و خدمات ارائه دهند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در حوزه گردشگری مقاومت و مزار سردار شهید سلیمانی در کرمان مانند سنوات سال گذشته زائر داشته باشیم و بازدید از اماکن گردشگری را برای این زائرها در دستور کار قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: در سایت‌های تاریخی و گردشگری استان برنامه‌های متنوع فرهنگی را برای گردشگران پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه از چهار فروردین، ماه مبارک رمضان شروع می‌شود که تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده‌ایم، گفت: این امکان فراهم شده که بعد از افطار گردشگران بتوانند از مکان‌های تاریخی، گردشگری و موزه‌های استان بازدید کنند.

فعالی افزود: شهرداری کرمان اقدامات خوبی در زمینه تورهای گردشگری با عنوان اتوبوس گردشگری ویژه شهر کرمان انجام داده است و اتوبوس گردشگری مانند سال گذشته در شهر کرمان و همچنین رفسنجان برگزار می‌شود. و برای ایام نوروز چهار پارک را برای اسکان موقت مسافران در شهر کرمان در نظر گرفته است.

او تصریح کرد: در ایام نوروز بازارچه‌های صنایع دستی در سراسر استان برگزار می‌شود ضمن اینکه در مصوبات سفر رئیس‌جمهوری قرار شد خانه‌های خلاق صنایع‌دستی در بخش مختلف استان تشکیل شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان عنوان کرد: طرح ارائه خدمات تسهیلات نوروزی استان کرمان از ۲۰ اسفندماه در سراسر استان شروع می‌شود، هرچند در زمینه بحث نظارت‌ فعالیت ما و سایر دستگاه‌ها شروع شده است.

 او در پایان سخنان خاطرنشان کرد: ما در موزه‌ها، اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری استان آماده ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011214459201

برچسب‌ها