نمایشگاه سوغات در خانه‌ حاج آقاعلی رفسنجان افتتاح شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان از افتتاح نمایشگاه سوغات در مطبخ خانه تاریخی حاج آقاعلی رفسنجان با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی 15 اسفندماه 1401 با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ضلع شمال غربی عمارت (مطبخ) خانه حاج آقاعلی دایر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ غرفه در این نمایشگاه راه‌اندازی شده و محصولاتی همچون کلمپه، پسته، قوتو، و ... عرضه می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به بهره‌برداری و استفاده از تمام ظرفیت‌های خانه حاج آقاعلی بیان کرد: به زودی موزه مردم‌شناسی در خانه حاج آقاعلی به بهره‌برداری می‌رسد.

او خاطرنشان کرد: خانه حاج آقاعلی رفسنجان به مدت ۹ سال به شرکت فنی مهندسی همگامان مس واگذار شده و این شرکت در راستای بهره‌برداری بهتر از این مجموعه تاریخی و فرهنگی، ظرفیت‌های مختلفی مانند آموزشگاه صنایع‌دستی، گالری هنری، نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی، موزه مردم‌شناسی، رستوران و شربت‌خانه، سوییت‌های اقامتی را در این عمارت جانمایی کرده تا مجموعه‌ای کامل را در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان قرار دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011215459150

برچسب‌ها