طرح ساما‌ن‌دهی ضلع شمالی پل‌بند گرگر در شوشتر کلنگ‌ زده شد

آیین کلنگ‌زنی دو طرح گردشگری ساحلی شهر شوشتر با حضور مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده 14 اسفندماه 1401 در مراسم کلنگ‌زنی این طرح‌های گردشگری در شوشتر اظهار داشت: احداث پیاده‌راه بند میزان تا قلعه‌سلاسل و سامان‌دهی ضلع شمالی پل‌بند گرگر، طرح‌های تعریف‌شده در حوزه گردشگری هستند و همه این طرح‌ها با اولویت اشتغال‌زایی اجرا می‌شوند.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود تا شش ماه آینده این دو طرح گردشگری شوشتر به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: طرح‌های میراث‌فرهنگی در سطح شهرستان شوشتر اصلاً محدودیت اعتباری ندارند و از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین اعتبار می‌شوند.

او عنوان کرد: تلاش شده است که طرح‌ها، تجهیز کارگاه شوند و فعالیت‌هایی که در نوروز برای حضور گردشگر محدودیت ایجاد نکند، اجرایی شوند.

ارسطوزاده ضمن قدردانی از حمایت‌های گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: با حمایت‌های انجام‌شده از سوی نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، طرح‌های بزرگ دیواره غربی سازه‌های آبی‌تاریخی شوشتر در دستور کار قرار گرفته و هفت ماه است که اجرای آن بدون وقفه پیگیری می‌شود.

او اضافه کرد: پس از دیواره غربی سایر جداره‌ها، تونل بلیتی و سالن برق نیز در دستور کار قرار گرفته است که پس از دیواره غربی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطر نشان کرد: سامان‌دهی محوطه باغ‌خان و مرمت و حفاظت از ۳۰ اثر تاریخی در بافت تاریخی شوشتر نیز در دستورکار است که پس از انجام مراحل مناقصه اجرای آن‌ها به مردم شوشتر اطلاع‌رسانی خواهند شد.

او به اقدامات در نظر گرفته‌شده در بافت تاریخی و محله پل خراطان اشاره کرد و گفت: موزه شهدا و علما در یکی از عمارت‌های این محله تاریخی راه‌اندازی خواهد شد، ضمن این‌که استحکام‌بخشی جداره‌ها و کف‌پوش و مبلمان شهری این منطقه هم در دستور کار است که اجرا خواهد شد.

ارسطوزاده تأکید کرد: همه طرح‌ها در حوزه زیربنایی و زیرساخت هستند، تلاش کرده‌ایم تا همه این طرح‌ها به نحوی تعریف شود که اولویت نخست اشتغال‌زایی باشد، امید است اجرای این طرح‌ها باعث حضور سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده در شهرستان شوشتر شود.

او افزود: در سراسر استان اعلام کردیم که آمادگی داریم طرح‌هایی که پشتیبانی محلی و شهرستانی شوند را تزریق اعتبار کنیم و اعتبارات لازم را به آن منطقه سوق دهیم. به‌عنوان مثال، تبصره  ۱۶ در ایجاد تأسیسات گردشگری قابل اعمال است، حتی در مناطق روستایی و محروم که این موضوع برای‌شان تعریف شده و اعتبارش موجود است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: از همینجا دعوت می‌کنم متقاضیان ایجاد تأسیسات گردشگری در مناطق شهری و روستایی به ادارات و سامانه موافقت اصولی میراث‌فرهنگی مراجعه کنند تا راهنمایی شوند و آموزش لازم را ببینند و از این تسهیلات استفاده کنند.

در آیین کلنگ‌زنی طرح ساما‌ن‌دهی ضلع شمالی پل‌بند گرگر شوشتر، محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس، محمدرضا بهادری مدیر پایگاه میراث‌جهانی شوشتر، داود نجارآسیابانی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی شهرستان و جمعی از علاقه‌مندان حضور داشتند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14011215478807

برچسب‌ها