بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با نوروز بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شهرستان‌های این استان راه‌اندازی خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، اسماعیل رمضانی روز سه‌شنبه 16 اسفندماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: این اقدام در راستای معرفی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و فروش محصولات هنرمندان فعال در این حوزه انجام می‌شود.

او تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را سفیران فرهنگی هر منطقه دانست و افزود: محصولات مرتبط با رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بهترین نقش را در معرفی فرهنگ و هنر مناطق مختلف کشور ایفا می‌کنند.

رمضانی به نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" در سال 1397 تاکنون اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت این نام‌گذاری در بازارچه‌های موقت و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مرکز چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

او یادآور شد: هم‌اکنون از مجموع 299 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور 90 رشته در چهارمحال و بختیاری فعال است و 12 هزار هنرمند در این حوزه فعالیت دارند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011216748657

برچسب‌ها