10 کمیته اجرای برنامه‌های نوروزی در چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارند

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: 10 کمیته اجرای برنامه‌های نوروز 1402 و خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران ورودی به استان را بر عهده دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مرتضی محمدیان دهکردی روز پنجشنبه 18 اسفندماه 1401 با اعلام این خبر تأکید کرد: این کمیته‌ها شامل "حمل‌ونقل"، "امداد و نجات"، "انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری"، "هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها"، "اسکان، نظارت و آمار"، "تنظیم بازار و خدمات رفاهی"، "بهداشتی، سلامت و محیط زیست"، "اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی"، "نظارت بر نمارخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی" و "کمپین 30 – 60" است.

او افزود: مسئولیت کمیته حمل‌ونقل با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مسئولیت کمیته امداد و نجات با جمعیت هلال‌احمر، مسئولیت کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری با نیروی انتظامی، مسئولیت کمیته کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولیت کمیته اسکان، نظارت و آمار با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری است.

محمدیان تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت کمیته تنظیم بازار و خدمات رفاهی، اورژانس مسئولیت کمیته بهداشتی، سلامت و محیط زیست، سازمان صدا و سیما مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی، ستاد اقامه نماز مسئولیت کمیته نظارت بر نمارخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مسئولیت کمیته کمپین 30 – 60" در چهارمحال و بختیاری را بر عهده دارند.

او یادآور شد: برای ارتقای خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۲ افزون‌بر سه هزار و ۴۰۰ تخت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان آماده شده است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در صورت نیاز برای اقامت بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به بام ایران در نوروز ۱۴۰۲ از ظرفیت ستاد اسکان در سایر اقامتگاه‌های مجاز این استان بهره‌گیری می‌شود.

او گفت: هم‌اکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی برای میزبانی از مسافران نوروزی ورودی به استان در نوروز ۱۴۰۲ آماده شده است.

محمدیان تأکید کرد: به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ جاذبه گردشگری شامل ۱۰۸ جاذبه طبیعی، ۶۷۴ جاذبه فرهنگی و تاریخی، هشت اثر دست‌ساز، ۱۲ روستای هدف گردشگری ملی، ۱۵ منطقه نمونه گردشگری مصوب دولت و ۹۰ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121874866

برچسب‌ها