شهرستان لنده، بهترین مقصد برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲

شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جاذبه های مختلف گردشگری، زیارتی، تفریحی و سیاحتی مکان خوبی برای حضور مردم در تعطیلات نوروز است.

میراث آریا: وجود مناطق مختلف زیارتی از جمله بقعه متبرکه امام‌زاده سید عماد‌الدین ولی (ع) و چشمه موگرمون  از توابع بخش موگرمون شهرستان لنده مکان مناسبی برای گردشگران و میهمانان نوروزی در شهرستان لنده است.

این شهرستان دارای دواقلیم آب و هوای سرد و گرم در استان کهگیلویه وبویراحمد است که طبیعت زیبا و بکر آن هموراه میزبان مسافران نوروزی از سراسر ایران اسلامی است.

امام‌زاده سید عماد‌الدین ولی(ع)

وجود باغات و چشمه‌های جوشان و طبیعت بکر و خدادادی در اطراف امام‌زاده سید عماد‌الدین ولی(ع) باعث شده است تا مسافران شوق زیارت و لذت بازدید از مناطق بکر و گردشگری و همچنین کوهپیمایی را به طور همزمان تجربه کنند.

منطقه موگرمون

این منطقه گردشگری در فاصله ۵ کیلومتری ضلع شرقی شهرستان لنده منطقه‌ای زیبا و بکر واقع شده که موگرمون نام دارد. موگرمون که به بهشت گمشده شهرت دارد، همچون نگینی در شهرستان لنده و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشد و دارای جاذبه گردشگری و تفریحی مثل رودخانه جن بوده که با داشتن طبیعتی با درختان بسیار زیبا و آب زلالی که از دل کوه می‌جوشد تفرجگاه زیبا و دل‌نشینی را برای گردشگران به وجود آورده است.

روستای عروه

روستای عروه در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر لنده و از توابع بخش مرکزی این شهرستان در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده است. این روستا در زمستان پوشیده از برف و در تابستان دارای آب و هوای خنک است. روستای عروه دارای چشم اندازهای طبیعی مانند باغات سرسبز عناب و گردو به همراه چشمه همیشه جوشان است که محیطی بسیار زیبا را برای گردشگران و طبیعت دوستان فراهم کرده است. آب چشمه همیشه جوشان و گوارای روستای عروه پس از عبور از باغات عناب، گردو، سیب درختی و انار به دره فصلی جنوب روستا می ریزید. روستای عروه با چشم اندازی زیبا همانند ماسوله شمال ایران است.

دشت شقایق

دشت شقایق‌های منطقه چهارراه آل طیب در 14کیلومتری شهرلنده قرار دارد که دشت هایش در فصل بهار مملو از گل‌های شقایق است که از موقعیت فوق‌العاده گردشگری برخوردار است.

بقعه شیخ ابراهیم عباس (ع)

بقعه شیخ ابراهیم عباس در روستای مالشیخ لنده یکی دیگر از جاذبه های زیبای شهرستان لنده است که در فاصله 9 کیلومتری شهر لنده واقع شده است.

گزارش: علی اکبر پاک 

انتهای پیام/

کد خبر 14011220400112

برچسب‌ها