روند توسعه گردشگری یزد رو به رشد است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از لحاظ گردشگری یزد در مقایسه با دو استان دیگر مثلث گردشگری روند رو به رشد خوبی را دارد و با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در استان یزد فراهم است، این روند ادامه خواهد داشت تا به صدر سه استان مثلث گردشگری کشور برسیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز یکشنبه 21 اسفندماه گفت: به مدت دو سال با شیوع بیماری منحوس کرونا، صنعت گردشگری کشور دچار مشکلات فراوانی شد، ولی یکی از استان‌هایی که سریع توانست بعد از پوشش واکسیناسیون در کشور به حالت آماده‌باش برگردد، استان یزد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود، نوروز 1402 مسافران از یزد استقبال خوبی داشته باشند، ادامه داد: امیدواریم از امسال روند رو به رشد تأسیسات گردشگری را شاهد باشیم.

آخوندی گفت: نوروز امسال با ماه مبارک رمضان متقارن شده که این موضوع بر کاهش برخی سفرها تأثیرگذار خواهد بود. ما در سال‌های گذشته از ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین پیک سفرهای نوروزی را شاهد بودیم و امسال هم با توجه به اینکه پیک اول سفرها متقارن با ماه مبارک نیست، پیش‌بینی می‌کنیم که حداقل مانند سال گذشته یا شاید ۱۰ درصد بیشتر هم، در یزد به‌صورت حداقل یک‌شب اقامت و اسکان داشته باشیم.

او اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های حوزه گردشگری بحث حمل‌ونقل است، اگر زیرساخت‌های حمل‌ونقل خوب نباشد مسافرین در تردد به استان دچار مشکل می‌شوند، با پیگیری‌هایی که صورت گرفت شرکت هواپیمایی یزد ایر راه‌اندازی شد همچنین در بحث حمل‌ونقل ریلی، ظرفیت استان از هفته پیش دو برابر شده و ما عددی حدود ۱۴۰۰ نفر در روز تردد داریم که بعد از ایام نوروز هم این ظرفیت افزایش خواهد داشت.

به گفته او با توجه به اینکه یزد در مسیر تردد استان‌های جنوبی واقع‌شده، قطعاً یکی از مقاصد مهم سفرهای نوروزی است، ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی یزد هم‌اکنون حدود ۱۳هزار نفر در روز است و به‌طور میانگین ظرفیت اسکان ۷۵هزار نفر در روز در استان فراهم است.

آخوندی با اشاره به اینکه یزد در حال حاضر ازلحاظ گردشگری در مقایسه با دو استان دیگر مثلث گردشگری روند رو به رشد خوبی را دارد، گفت: دو گروه از چین اخیراً در حال مستندسازی بودند، همچنین مدیران ۱۷ دفتر خدمات مسافرتی چین از یزد بازدید کردند و هفته آینده نیز یزد در نمایشگاه گردشگری روسیه شرکت خواهد کرد. تمام فعالین گردشگری اذعان دارند با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در استان یزد فراهم است، روند رو به رشد یزد ادامه خواهد داشت تا به صدر سه استان مثلث گردشگری کشور برسیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011221104456

برچسب‌ها