موانع صادراتی مشکل عمده توسعه صنایع‌دستی است

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: موانع صادراتی از مهم‌ترین مشکلات در توسعه صنایع‌دستی استان اردبیل است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، توحید دلاور قوام امروز 21 اسفندماه 1401 در آیین رونمایی از سایت فروش آنلاین صنایع‌دستی «هنرصنعت نقره» گفت: با وجود رونق قابل قبول صنایع‌دستی در استان اردبیل، موانع صادراتی و بازاریایی از عمده‌ترین مشکلات در مسیر توسعه این حوزه است.

معاون صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ۳۰ هزار هنرمند در صنایع‌دستی استان در ۶۰ رشته فعالیت دارند که از این تعداد بیش از 3هزار نفر در حوزه صنایع فلزی اعم از طلا، نقره و مس فعالیت می‌کنند و در سال‌های اخیر برای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی در این بخش اقدام شده است.

او تاکید کرد: در جهان بیش از ۳۵۰ رشته صنایع‌دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال بوده و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع‌دستی در استان اردبیل فعال است.

دلاور قوام با بیان اینکه غفلت از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در بخش صنایع‌دستی یک آسیب جدی است، تصریح کرد: غفلت از ظرفیت و توان اشتغال‌زایی عظیم در این بخش ما را با چالش جدی مواجه کرده است در حالی‌که با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توان این رشته را احیا کرده و زمینه اشتغال‌زایی خوبی را در استان مهیا کرد.

دلاور قوام با اشاره به آغاز به کار سایت فروش آنلاین هنرصنعت نقره در اردبیل افزود: این سایت در حوزه صنایع‌دستی و در بخش‌های مختلف فعالیت خواهد کرد و فرصت خوبی برای رونق صنایع‌دستی استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122129273

برچسب‌ها