استان کرمان آمادگی برای میزبانی از زائران مرقد شهید سلیمانی در ایام نوروز داشته باشد

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های گردشگری و مذهبی این استان گفت: مرقد شهید سپهبد سلیمانی در ایام نوروز زائر زیادی دارد و باید آمادگی برای اسکان زائران وجود داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدمهدی فداکار شنبه 20 اسفندماه 1401در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان با بیان اینکه سفر رفتن از ضروریات زندگی یک انسان است و در روحیه انسان بسیار موثر است، اظهار کرد: کرمان یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران نوروزی است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در ایام نوروز میزبان زائران سردار سلیمانی است، افزود: فضای شهری کرمان باید یک فضای متناسب با نوروز شود که متاسفانه هنوز فضای شهر در استقبال از بهار و نوروز مناسب نیست.

او با بیان اینکه امسال طول دوره سفر به دلیل همزمانی با ماه رمضان کوتاه شده و نیاز است در این مدت کوتاه ناوگان حمل و نقل عمومی استان تقویت شود، بیان کرد: اسکان ایمن مسافران نوروزی بسیار اهمیت دارد و از ظرفیت آموزش و پرورش باید استفاده شود.

فداکار با اشاره به اینکه پارک‌هایی که برای اسکان زائران در نظر گرفته شده باید سرویس بهداشتی مناسب و روشنایی لازم را داشته باشند، اظهار کرد: ورودی‌های شهر کرمان باید مناسب‌سازی و زیباسازی شود.

او با بیان اینکه تامین بالگرد برای استان کرمان را پیگیری خواهیم کرد، گفت: یکی از ضروریات استان کرمان به دلیل حادثه‌خیز بودن آن وجود بالگرد است.

فداکار با اشاره به اینکه روشنایی شهر کرمان همیشه مورد انتقاد است و شهرداری و شرکت توزیع برق باید در این زمینه پیگیر باشند، افزود: اماکن عمومی شهر از جمله بوستان‌ها باید روشنایی مناسب داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه روشنایی معابر شهرها در تمام استان کرمان مورد توجه شهرداران باشد اضافه کرد: وضعیت روشنایی شهر کرمان قابل قبول نیست.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر در استان باید با جدیت اجرا شود، ادامه داد: استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه گردشگری و اماکن تاریخی دارد که باید معرفی شود.

او با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی بر عرضه و قیمت کالاها و فعالیت تاسیسات گردشگری نظارت داشته باشد بیان کرد: شهرداری کرمان‌گردی را در دستور کار داشته باشد.

فداکار با بیان اینکه شهربازی کرمان نیز برای نوروز آماده شود، گفت: برنامه‌های نوروزی متناسب با ماه مبارک رمضان تدارک دیده و در این برنامه‌ها زمان افطار در نظر گرفته شود.

برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نوروزی در استان کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از راه‌اندازی نرم‌افزار راهنمای مسافران در استان خبر داد و گفت: جشنواره ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حفظ شئونات ماه رمضان در ایام عید نوروز در استان برگزار خواهد شد.

فریدون فعالی در ادامه این جلسه اظهار کرد: جلسات این ستاد از دی‌ماه آغاز شده و ۱۴ کمیته برای میزبانی گردشگران در استان تشکیل شده است.

او با بیان این مطلب که مرحله اول نظارت بر تاسیسات گردشگری به اتمام رسیده است، بیان کرد: سامان‌دهی اماکن تاریخی را در دستور کار قرار داده بودیم و اکنون باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم نورپردازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برپایی بازارچه صنایع‌دستی در بازار قلعه محمود و مجموعه گنجعلیخان خبر داد و گفت: بیش از 400 غرفه در سطح استان کرمان هنرهای سنتی و صنایع‌دستی هنرمندان این خطه را به نمایش می‌گذارد.

او با تاکید براینکه تاسیسات گردشگری استان کرمان قوی‌تر از سنوات قبل خواهد بود، تاکید کرد: نوروز ایمنی را برای گردشگران ایجاد خواهیم کرد.

فعالی گفت: استان کرمان ۴۴۹ تاسیسات اقامتی با ۱۰هزار واحد برای پذیرایی از میهمانان نوروزی دارد.

او ادامه داد: آموزش و پروررش استان کرمان نیز ۲۷۹۶ کلاس درس در قالب ۲۹۷ مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011221459941

برچسب‌ها