آمادگی بیش از دوهزار تخت برای اقامت گردشگران نوروزی در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تخت در اماکن اقامتی استان برای اسکان گردشگران نوروزی آماده است.

  به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی روز شنبه 20 اسفند 1401 با اعلام این خبر گفت: اماکن اقامتی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، میهمانپذیر، اقامتگاه سنتی(هتل سنتی)، اقامتگاه بوم‌گردی و خانه‌مسافر برای پذیرایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهارکرد: ظرفیت اقامت در هتل‌های یک ستاره قزوین ۸۶ تخت، هتل‌های دوستاره ۴۱۰ تخت، هتل‌های سه‌ستاره ۲۲۹ تخت و هتل‌های چهارستاره نیز ۹۵ تخت است.

او افزود: ظرفیت اقامت گردشگران در هتل آپارتمان‌ها ۲۸۰ تخت و در متل‌ها نیز ۲۰ تخت است.

خزائلی ظرفیت اقامت گردشگران در میهمان‌‌پذیرهای استان قزوین را ۶۵۵ تخت اعلام کرد و گفت: در اقامتگاه‌های سنتی (هتل سنتی) ۵۰ تخت و در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان نیز ۲۸۵ تخت برای اقامت مسافران نوروزی آماده است.

او بابیان اینکه ظرفیت خانه‌‌مسافرهای قزوین نیز برای اسکان گردشگران نوروزی ۵۰ تخت است، خاطرنشان کرد: علاوه بر واحدهای اقامتی رسمی به‌منظور اسکان مسافران نوروزی در قزوین از سایر ظرفیت‌ها مانند فضاهای آماده‌‎سازی شده مدارس نیز استفاده می‌شود.

خزائلی یادآور شد: با همکاری انجمن حرفه‌ای واحدهای اقامتی بازدیدهای نظارتی از این اماکن برای نظارت بر نحوه ارائه خدمات به گردشگران از اوایل اسفندماه آغاز شده و تا پایان نوروز به‌صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011221492558

برچسب‌ها