توسعه گردشگری سقز کردستان نیازمند همت جمعی است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، توسعه گردشگری شهرستان سقز را نیازمند همت جمعی و تلاش همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و مربوطه با همکاری بخش خصوصی و با یک عزم جمعی و حرکت جهادی باید زمینه را برای هدایت حوزه گردشگری شهرستان به سمت آینده‌ای بهتر و روشن فراهم کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز دوشنبه 22 اسفندماه 1401 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سقز ویژه نوروز ١٤٠٢ اظهار کرد: سقز یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان بوده که از تمدن و پیشینه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار غنی برخوردار است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این شهرستان به‌عنوان دومین شهرستان اصلی استان، با وجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان و قرار گرفتن آن در کریدور شمال - جنوب، شرایط مناسبی برای تقویت و توسعه گردشگری دارد.

او در ادامه سخنانش از برنامه‌ریزی برای برنامه‌های نوروزی شهرستان سقز با تشکیل 10 کمیته خبر داد و گفت: حضور گردشگران نوروزی در سقز از بهترین فرصت‌هایی است که باید با تدبیر درست و برنامه‌ریزی‌های مدون در راستای رونق گردشگری و توسعه اقتصادی پایدار این شهرستان از آن بهره برد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌تواند به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

آرمان وطن‌دوست ضمن اعلام آمادگی برای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استان اظهار کرد: باید با همکاری نهادهای مربوطه، زمینه مشارکت فعال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بیش از پیش فراهم شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان یادآور شد: از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌ها انتظار می‌رود تا گزارش عملکرد خود را در طول ایام تعطیلات به‌صورت روزانه به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

فرماندار شهرستان سقز در این جلسه ضمن قدردانی از تعامل دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان گفت: برنامه‌ریزی برای پذیرایی و اسکان شایسته مسافران، ترویج سنت‌های بومی و محلی و برنامه‌های متنوع گردشگری، فرهنگی و ورزشی می‌تواند تصویر مطلوب‌تری را از این شهرستان به مهمانان نوروزی ارائه کند.

او با بیان اینکه تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سقز به‌کار گرفته‌ایم، بیان کرد: امید است با همکاری و هماهنگی کمیته‌های اصلی و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر، تمهیدات لازم  برای ارائه خدمات و پذیرایی از مهمانان نوروزی در شهرستان اندیشیده شود.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سقز، به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود در راستای خدمات‌دهی مناسب به مسافران و گردشگران نوروزی پرداختند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011222348346

برچسب‌ها