تدارک ۴۰۷هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در آذربایجان‌شرقی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از تخصیص ۴۰۷ هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران نوروزی استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، جبارعلی ذاکری در رزمایش ترافیکی و خدمات سفر نوروزی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان، گفت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای، ۱۸۷هزار صندلی اتوبوس، در ریلی ۱۱۰هزار صندلی و در هوایی ۱۱۰هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی افزود: در حوزه گردشگری نیز حدود ۳۰هزار تخت برای اسکان مسافران نوروزی که قصد اقامت در استان را دارند آماده شده که‌امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده، خاطره خوش در ذهن مسافران از تبریز و استان به یادگار بماند.

ذاکری با بیان اینکه استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: پیش‌بینی ما، افزایش تعداد مسافران نوروزی در تعطیلات امسال است و از همین امروز، دستگاه‌های استان در جاده‌ها، داخل شهر و مکان‌های اقامتی و خدماتی آماده ارائه خدمات هستند.

او به هدف‌گذاری کاهش تصادفات و تعداد جانباختگان ناشی از سوانح جاده‌ای اشاره کرد و افزود: طبق گزارش پلیس، سال گذشته، آذربایجان شرقی از نظر کاهش تعداد تصادفات و همچنین تلفات جاده‌ای در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است که باید تلاش کنیم این رتبه ارتقا یابد.

ذاکری همچنین به بهره‌برداری از‌ ایستگاه راه آهن خاوران اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ، به طور یقین تعداد مسافران جابجا شده با ناوگان ریلی ۲ برابر می‌شود که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است. همچنین با بهره‌برداری از بخشی از آزادراه تبریز - بازرگان و هشترود - مراغه در سال آینده، علاوه بر روان‌سازی ترافیک جاده‌ای در این مناطق، به کاهش تصادفات جاده‌ای نیز منجر می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122442229

برچسب‌ها