برگزاری رزمایش بزرگ ترافیکی طرح نوروزی در قزوین

رزمایش بزرگ ترافیکی طرح نوروزی قزوین با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، فرمانده انتظامی استان، فرمانده لشکر 16 زرهی، فرمانده پلیس راه، رئیس پلیس راهور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، مدیرکل بحران، مدیرکل راهداری، مدیرکل امور روستایی و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در قرارگاه پلیس‌راه قزوین - زنجان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، ابوالحسن کبیری روز سه‌شنبه 23 اسفند 1401در این رزمایش گفت: تلاش شبانه‌روزی نیروهای پلیس در برقراری امنیت جانی و حفظ امنیت جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار تصریح کرد: چشمان بیدار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کمک کرده تا کارها در مسیر کاهش حوادث پیش برود.

کبیری افزود: در ایامی که ماه رمضان را هم‌زمان با عید نوروز تجربه می‌کنیم شاهد افزایش تردد خودروها در استان خواهیم بود و ارائه خدمات به مسافران به تلاش شبانه‌روزی نیاز دارد.

او بیان کرد: حضور نیروهای امدادی و پلیس در جاده‌ها در فصول مخاتلف سال و در بدترین شرایط جوی در برف و باران جای قدردانی دارد و حضور نیروهای امدادی نیز موجب آرامش خاطر مسافران و رانندگان می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار اظهار کرد: تامین امنیت در جاده‌ها خدمت بزرگی است که امیدواریم با برنامه‌های طرح نوروزی امسال نیز شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش نیز در این رزمایش اظهار کرد: هیچ حادثه مهم ترافیکی را در زمستان امسال با همکاری دستگاه‌های امدادی و پلیس راه شاهد نبودیم.

رئیس پلیس‌راه قزوین از قزوین به‌عنوان استانی حساس در حوزه مسیرهای ارتباطی یاد کرد و افزود: قزوین به‌دلیل همجواری با تهران و شمال کشور همواره در طول سال، به‌خصوص تعطیلات با ترافیک سنگین روبرو می‌شود که برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی نیازمند برنامه‌ریزی‌های لازم به‌ویژه در حوزه انضباط ترافیکی هستیم.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال به‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان زودتر آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: قزوین در نوروز سال قبل از کم‌حادثه‌ترین استان‌های کشور بود و امیدواریم با همدلی دستگاه‌های امدادی و پلیس‌راه امسال نیز شاهد تداوم این رویه باشیم.

او اضافه کرد: بیشترین میزان تصادفات استان مربوط به ساعت ۱۲ تا هشت است و همچنین ۴۹درصد تصادفات آزادراهی استان مربوط به آزادراه قزوین - زنجان است که برای کاهش آثار سوانح در این مسیر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌ است.

سرهنگ ذاکری با اشاره به اینکه برای نوروز امسال از گروه های جهادی در قالب ۳۰ تیم برای انضباط‌بخشی به ترافیک استفاده می‌کنیم، گفت: همچنین با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی، توقیف ساعتی خودروهای با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها نیز در دستور کار است.

در این رزمایش، خودروهای پلیس و دستگاه‌های امدادی حاضر در میدان از مقابل جایگاه ویژه عبور کردند.

این رزمایش در راستای انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادی و پلیس‌راه برای کنترل ترددها در ایام نوروز ۱۴۰۲ و همچنین پیشگیری از سوانح جاده‌ای برگزار شد.

در ادامه نیروهای امدادی پلیس‌راه، راهور، آتش‌نشانی، راهداری، هلال‌احمر، امداد‌خودرو، اورژانس و مدیریت بحران از مقابل جایگاه رژه رفتند.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14011224492314

برچسب‌ها