جشن ملی نوروزگاه در با حضور پرشور مردم در آق‌قلا برگزار شد

جشن ملی نوروزگاه با حضور پرشور علاقه‌مندان و جمعی از مسئولان، در شهرستان آق‌قلا برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، جشن ملی نوروزگاه عصر جمعه 26 اسفندماه 1401 با حضور غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان، سلیمان هاشمی فرماندار شهرستان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان آق‌قلا و حضور پرشور مردم فرهنگ دوست برگزار شد.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: در سال ۱۴۰۲ با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پروژه شهرک سینمایی و گردشگری در شهرستان آق‌قلا آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان نیز در این مراسم گفت: یکی از ظرفیت‌های شهرستان آق‌قلا وجود هنرمندان فعال صنایع‌دستی است. در این راستا امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارچه در شمال کشور در این شهرستان به بهره‌برداری برسد.

محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا در دوطبقه در حال احداث بوده و هم‌اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با اشاره به این‌که امسال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌های استانی و اعتبارات ملی ۵۷ میلیارد ریال به آن اختصاص‌یافته است، یادآور شد: برای تکمیل این بازارچه ۳۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده که در صورت تأمین اعتبار، در شهریورماه سال آینده و در قالب پروژه‌های هفته دولت ۱۴۰۲ قابل بهره‌برداری است.

سلیمان هاشمی فرماندار آق‌قلا هم گفت: جشن‌های ملی نوروزگاه یکی از برنامه‌های فاخر فرهنگی استان بوده که به نحو شایسته در شهرستان آق‌قلا برگزار شد.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14011227118745

برچسب‌ها