آمادگی شهرستان‌ها برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروز 1402

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سبزوار و دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان از آمادگی این شهرستان برای میزبانی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) و گردشگران در نوروز 1402 خبر داد.

به گزارش میراث ‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسنعلی حبیب‌پور امروز شنبه 27 اسفند ماه 1401 با اعلام این مطلب افزود: ستاد خدمات سفر این شهرستان با 10 کمیته اجرایی تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سبزوار  با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد خدمات سفر این شهرستان ادامه داد: راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی، راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات ، پایگاه اورژانس در این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

او اظهار کرد: ‌هم‌چنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان و تشدید بازرسی‌ها از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز 1402 تدبیر شده است.

حبیب‌پور تصریح کرد: سامان‌دهی مبلمان و نظافت شهری، رفع نواقص تابلوهای جاده‌ای، پیش‌بینی تامین سوخت مورد نیاز خودروها در جایگاه‌های عرضه سوخت، برگزاری آیین‌های نوروزگاه و استقبال از بهار از دیگر برنامه‌های نوروزی در شهرستان سبزوار است.

شهرستان سبزوار ده‌ها جاذبه طبیعی و گردشگری و بیش از صد اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران دارد که مهم‌ترین آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شامل آرامگاه‌، امام‌زاده، مسجد، مدرسه، کاروانسرا، سرا، حمام، آب‌انبار، خانه تاریخی، موزه و خانه موزه  است.

شهرستان سبزوار یکی از شهرستان‌های مهم در مسیر تردد زائران به مشهد مقدس است.

سبزوار در فاصله حدود 250 کیلومتری از مشهد، مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011227770609

برچسب‌ها