اجرای برنامه شاهنامه‌خوانی در ستاد نوروزی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرای برنامه شاهنامه‌خوانی در ستاد استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر گفت: با حضور مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر استان، شاهنامه‌خوانی توسط نوجوان لرستان در ستاد نوروزی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد اجرا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار کرد: با توجه به استقبال از این برنامه تلاش می‌کنیم در طول ایام نوروز بخشی از برنامه‌های فرهنگی استان را به شاهنامه‌خوانی اختصاص دهیم.

او ترویج شاهنامه‌خوانی میان کودکان و نوجوانان، آشنایی با آثار کهن و فاخر ادبی، آشنایی فرزندان با رسم آیین پهلوانی و جوانمردی و ارزش‌های والای آن دانست و افزود: زنده نگه داشتن هنر نقالی و همچنین آشنایی با اساطیر ایرانی از اهداف اجرای شاهنامه‌خوانی در محوطه قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک است.

حسن‌پور با بیان اینکه اجرای مسابقه ویژه ماه مبارک و نوروز، اجرای برنامه ویژه کودکان، کتابخوانی، شعرخوانی و شاهنامه‌خوانی بخشی از برنامه‌هایی پیش‌بینی شده در این ایام نوروز خواهد بود افزود: در برنامه‌های نوروزی تلاش می کنیم بخشی از آداب و رسوم و فرهنگ مردم لرستان را در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مهمانان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011228309921

برچسب‌ها