20 نوروزگاه در استان مرکزی دایر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از برگزاری 20 نوروزگاه در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مصطفی مرزبان امروز 28 اسفند 1401 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان از آمادگی ستاد خدمات سفر با 11  کمیته اصلی، برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی خبر داد و گفت: 152 مرکز اقامتی با ظرفیت حدود 3134 آماده پذیرش مسافران نوروزی در سال ۱۴۰۲ است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه در عید نوروز اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و بومی محلی در 20 نوروزگاه که در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: غرفه‌های نمایشگاه صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای محلی نیز در کنار نوروزگاه‌ها فعال هستند.

او افزود: با توجه به تلاقی تعطیلات نوروزی و حلول ماه مبارک رمضان بر رعایت شأن ماه رمضان تاکید کرد و گفت: سامانه ۰۹۶۲۹ آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان مرکزی است.

مرزبان در ادامه گفت:  تعداد 30 واحد بوم‌گردی و 18 هتل با ظرفیت 1436 در کل استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند اضافه کرد: از 17 اسفند ماه تا امروز 16157 نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشته‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از حضور بیشتر مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ دارد، اضافه کرد: با توجه به استقبال گردشگران هم اکنون خانه‌های بوم‌گردی استان برای ایام نوروز رزرو شده‌اند.

او گفت: در کنار اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش و پرورش نیز از ۲۵ اسفند ماه پذیرای مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122872587

برچسب‌ها