ایستگاه استقبال از زائران در ورودی شهرستان چناران افتتاح شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از افتتاح ایستگاه استقبال از زائران در ورودی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم امروز یکشنبه 28 اسفندماه 1401 با اعلام این خبر افزود: این ایستگاه با مشارکت یکی از اقامتگاه‌های بوم‎گردی، شهرداری، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان راه‌اندازی شده و علاوه بر استقبال زائران، هدایت به مراکز اسکان نیز انجام می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: تعداد ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۵ واحد اقامتی آماده اسکان زائران و گردشگران هستند.

او تصریح کرد: روستاهای دارای ظرفیت گردشگری این شهرستان نیز خود را برای پذیرایی از گردشگران آماده کرده‌اند.

هم‌چنین حجت‌الاسلام مظفر تاجی امام جمعه شهر چناران در این مراسم با برشمردن ویژگی‌های شهر و تمدن مورد نظر قرآن و احادیث، در سخنانی برنامه‌های استقبال از زائران را مثبت ارزیابی کرد.

همچنین محسن مه‌آبادی فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران گفت: میقات الرضا(ع) شهری با ویژگی ایجاد آرامش برای زائرین عزیز و تجدید قوا برای زیارت بهتر است، امسال شهرستان چناران با راه اندازی 5 ایستگاه استقبال از زائران و برگزاری آیین نوروزگاه در برج تاریخی رادکان در روز دوم فروردین مطابق سنت هرساله به استقبال بهار طبیعت و بهار قرآن و دل‌ها می‌رود.

شهردار چناران نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از 90 میلیارد تومان در سال جاری برای توسعه و عمران شهری جذب شده است که بخشی از آن به حوزه فرهنگی اختصاص یافته است.

حمید رضا داورزنی ادامه داد: این ایستگاه با واگذاری زمینی به مساحت 100 مترمربع روبروی پارک زائر شهر چناران و با سرمایه گذاری یک میلیارد و 800 میلیون ریال راه‌اندازی شده و با برپایی سیاه چادر و غرفه‌های فروش صنایع‌دستی به‌ویژه تولیدات زنان سرپرست خانوار و برنامه‌های مفرح فرهنگی و اجتماعی تا پایان تعطیلات نوروزی و در صورت تداوم به‌صورت دائمی برقرار خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401122877041

برچسب‌ها