برگزاری تورهای گردشگری برای مسافران نوروزی مهریز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از برگزاری تورهای گردشگری برای مسافران نوروزی مهریز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اکبر قانعی روز دوشنبه 29 اسفندماه با اعلام این خبر گفت: شهرستان مهریز و روستاهای تابعه آن از پتانسیل بالایی در زمینه گردشگری برخوردارند و همواره و به‌خصوص در تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران زیادی هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز افزود: منطقه نمونه گردشگری سریزد سرشار و غنی از جاذبه‌های متعدد و تاریخی، منطقه حفاظت‌شده کالمند بهادران با گونه‌های نادر جانوری، قلعه و سنگ‌نگاره‌های ارنان مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد، کاروانسرای زین‌الدین، باغ جهانی پهلوان پور با قدمت زندیه و قنات ۷۰۰ ساله جاری در آن، درختان کهن‌سال چنار تنگ چنار و سرو منگاباد، کوه ریگ و چشمه فصلی غربال بیز، مجموعه‌های تاریخی منگاباد، مهرپادین، باغ بهار، پیرنارکی، غارهای طبیعی، قلعه‌های تاریخی و باغ‌های سرسبز و به‌هم‌پیوسته از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند.

قانعی اشاره‌ای به طبیعت بسیار زیبایی این شهرستان داشت و عنوان کرد: دشت ریواس، مناطق حفاظت‌شده، آثار طبیعی ملی، روستاهای سرسبز اطراف منشاد، بنادک سادات، تنگ چنار، غارها، قلعه‌ها و… تماماً مجموعه‌ای ارزشمند و متنوع از سرمایه‌های گردشگری این شهرستان است.

او در ادامه اظهار کرد: امسال توسط کارگروه گردشگری شهرستان مهریز تورهای رایگان گردشگری ویژه میهمانان نوروزی و با هدف آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌های گردشگری و اماکن تاریخی مهریز برگزار می‌شود.

قانعی با اشاره به اینکه این تورها از 28 اسفند آغاز شده و تا 12 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، افزود: مهرپادین، منگاباد، سریزد، تفرجگاه‌ها و طبیعت و حیات‌وحش مهریز، مزارع شور، باغ دهوک ازجمله مسیرهای این تورهای گردشگری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز ادامه داد: برگزاری بازارچه نوروزی در سه بخش صنایع‌دستی زنده، گردشگری خوراک و جشنواره بازی‌های بومی محلی در محل کوه ریگ مهریز از دیگر برنامه‌های شهرستان برای نوروز 1402 است که توسط کارگروه گردشگری مهریز برگزار می‌شود.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103104181

برچسب‌ها