مشکلات مالیاتی واحدهای اقامتی قم حل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از پیگیری و رفع مشکل ابطال تمبر مالیاتی واحدهای اقامتی دارای شرایط خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی روز پنجشنبه 3 فروردین ماه 1402 گفت: در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی واحدهای اقامتی که با حضور حسین نیروبخش، مدیرکل امور مالیاتی و اعضای جامعه هتلداران استان برگزار شد، بزرگترین مشکل مطرح شده در حوزه مالیات، در خصوص ابطال تمبر مالیاتی واحدهای اقامتی بود.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه با اشاره به چالش ابطال تمبر مالیاتی برای اخذ پروانه بهره‌برداری ادامه داد: واحدهای اقامتی برای اخذ پروانه می‌بایست در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) ثبت‌نام کنند که با مشکل ابطال تمبر مالیاتی روبه‌رو می‌شدند.
 
او افزود: همچنین با توجه به اینکه برخی واحدهای اقامتی بدهی مالیاتی داشتند برای اخذ مجوز بهره برداری می‌بایست بدهی را تسویه می‌کردند، تا تمبر مربوطه ابطال می‌شد.
 
ارجمندی در ادامه با اشاره به شرایط ابطال تمبر مالیاتی برای اخذ پروانه گفت: در این جلسه مقرر شد صرفا واحدهای اقامتی که توسط اداره‌کل مالیاتی برای آن‌ها برگه قطعی پرداخت مالیات صادر شده است، باید در اجرای احکام یا بدو شروع کار، تسویه حساب مالیاتی داشته باشند.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: تنها واحدهایی که در کمیسیون‌های، بدوی، تجدید نظر یا ۲۵۱ مکرر هستند برای آن‌ها تمبر مالیاتی ابطال می‌شود تا بتوانند هر چه سریعتر نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام کنند.
 
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103684755

برچسب‌ها