آیین نوروزگاه در بخش بالاولایت شهرستان باخرز برگزار شد

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باخرز از برگزاری آیین نوروزگاه در بخش بالاولایت شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، علی خاکباز امروز پنجشنبه سوم فروردین ماه 1402 با اعلام این خبر افزود: اجرای مراسم سنتی نوروزخوانی، موسیقی سنتی، بازارچه صنایع‌دستی، برپایی سیاه چادر، پخت غذای سنتی از جمله برنامه‌های این نوروزگاه بود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باخرز ادامه داد: این آیین نوروزگاه با همکاری اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان از جمله شهرداری، بخشداری‌ها، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌های مرتبط و بخش خصوصی برگزار شد.

شهر باخرز مرکز شهرستان باخرز در مجاورت شهر قدیمی مالین که از قدیمی ترین مراکز سکونتی منطقه بشمار می رود استقرار یافته است. مالین از شهرهای آباد قبل از اسلام بوده که به عنوان تنها کانون شهری در ناحیه باخرز بین هرات و نیشابور وجود داشته است

این شهر با توجه به موقعیت خوب آب و هوایی در محاصره سرزمین‌های حاصلخیز و باغات سرسبز قرار دارد، جزو شهرهای خوش آب و هوای نیمه شرقی کشور محسوب می شود.

مقبره شيخ عبدالله، مقبره شيخ تاجدار، دره زيبا و ييلاقی ارزنه، منطقه ییلاقی درخت جوز، دره ی زیبای اشتی، طبیعت روستای کردیان، چشمه زرد کردیان، طبیعت زیبای روستای ارخود، تنگل و بند استای، منطقه گردشگری تنگل ژرف از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

باخرز در فاصله 180 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103770867

برچسب‌ها