۱۲هزار تاکسی برای جابه‌جایی زائران رضوی در ایام نوروز فعال است

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ۱۲هزار تاکسی در مشهد برای جابه‌جایی مسافران و زائران رضوی در ایام تعطیلات نوروز فعال و آماده خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، احمد محبی امروز پنجشنبه سوم فروردین ماه 1402 در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضویبا بیان این مطلب افزود: همچنین در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران و مسافران سامانه جامع قفل و مرخصی‌های تاکسی داران تا پنجم عید لغو شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: در نظارت‌های امسال مصوبه آیین‌نامه انضباطی جدید و بارگذاری مباحث قهری برای متخلفان و موارد تشویق برای رانندگان تاکسی قانونمند در نظر گرفته شده است.

محبی با بیان این‌که در شرایط عادی حدود ۲هزار خودروی تاکسی در اطراف حرم مطهر فعالیت می‌کنند، گفت: در دو پیک زمان تحویل سال و هنگام سخنرانی رهبر معظم انقلاب، ۳۰۰ تاکسی برای تقویت در اطراف محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی به حالت آماده باش قرار داشت.

او تصریح کرد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، تاکسی‌های بیسیم شامل ۱۳۳، ۱۸۳، ۱۸۲۹، ۱۸۶۰ همه در حالت آماده باش هستند.

محبی گفت: استفاده از ۱۲۰ بازرس، سربازرس و متصدی در اکیپ‌های گشتی، افزایش تعداد ایستگاه‌های رسیدگی به شکایت از سه به ۱۰ ایستگاه، اختصاص ۱۵ ایست و بازرسی فعال علاوه بر ایستگاه های اطراف حرم از جمله تمهیدات پیش بینی شده در نوروز امسال است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان این که تنها در شهر مشهد هزینه‌ها بر اساس تاکسی متر محاسبه می‌شود، افزود: در سایر شهرها هزینه‌ها بر اساس نقطه به نقطه محاسبه می‌شود، به منظور اطلاع‌رسانی از هزینه‌های تاکسیرانی، هفت هزار برچسب نرخنامه تاکسیرانی چاپ و در تاکسی‌ها نصب شده است.

او ادامه داد: هم‌چنین به صورت آزمایشی سه دستگاه هوشمند برای صدور برگه سفر با نرخ مشخص برای زائران و مسافران در فرودگاه، پایانه مسافربری و پروازهای خارجی شهر مشهد نصب و راه‌اندازی شده است.

محبی با بیان این‌که امسال به خودروهای گشت روزانه ۲۴ خودرو اضافه شد، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 1606 گشت مشترک با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی انجام شده است که طی این بازدیدها ۴۰ عملکرد مطلوب و نیز ۵۰۸ تخلف ثبت شده است که برای متخلفان کدهای منفی ارسال شده است و هشت خودرو به دلیل نداشتن مدرک و دریافت نرخ مازاد به پارکینگ منتقل شدند.

او با اشاره به احتمال افزایش ۴۲ درصدی نرخ تاکسی در مشهد گفت: افزایش نرخ تاکسی‌ها بر اساس مدل بالا و یا مدل پایین بودن تاکسی‌ها متفاوت خواهد بود، به طور مثال برای تاکسی پراید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ممکن است افزایش نرخ صورت گیرد تا رانندگان برای نوسازی خودروهای خود اقدام کنند و برای خودروهای فرسوده افزایش نرخ در سال جدید اعمال نخواهد شد.

محبی تصریح کرد: نرخ شناور فقط ویژه تاکسی‌های اینترنتی است، تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر سازمان صنعت و معدن فعالیت دارند که در حال پیگیری هستیم تا در تاکسی های اینترنتی علامت نشانه نصب شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020103770929

برچسب‌ها