برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در محوطه جهانی بیستون/ استقبال گسترده مهمانان نوروزی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برپایی نمایشگاه هنرهای دست‌ساز اصیل کرمانشاهی در محوطه میراث جهانی بیستون خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی جمعه 4 فروردین 1402 با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در محوطه جهانی بیستون، اظهار کرد: این نمایشگاه در ورودی محوطه میراث جهانی با حدود ۳۰ غرفه برپا شده‌ است. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، تصریح کرد: در این نمایشگاه هنرهای اصیل کرمانشاهی همچون گلیم، گیوه، چرم دوزی، احجام چوبی، میناکاری، سفال و زیورآلات سنتی به نمایش درآمده‌ است. 

او تصریح کرد: بخش‌هایی از این نمایشگاه به سیاه چادرهایی اختصاص پیدا کرده‌ است که به شکل یک گذر عشایری آنها را برپا کرده‌ایم که این خلاقیت مورد توجه گردشگران و میهمانان نوروزی قرار گرفته‌ است. 

کوگانی با بیان اینکه گردشگران و میهمانان نوروزی تاکنون استقبال بسیار بالایی از این نمایشگاه داشته‌اند، افزود: خوشبختانه از ابتدای شروع مسافرت‌های نوروزی تاکنون شاهد شلوغی دو نمایشگاه طاق‌بستان و بیستون بوده‌ایم.  

او خاطرنشان کرد: با توجه به تولیدات ارائه شده در این نمایشگاه و ساعت فعالیت آنها از ۸ صبح تا اواخر شب از میهمانان نوروزی و مردم کرمانشاه دعوت می‌کنیم تا بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104417302

برچسب‌ها