راه‌اندازی گشت دریایی نوروزی در اسکله بحرکان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز هندیجان از بازدید روزانه چندهزارنفری از اسکله و ساحل بحرکان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، اکرم ندیمی‌پور روز جمعه 4 فروردین 1402 با اعلام این خبر گفت: هندیجان به دلیل موقعیت ویژه آبی و مرکزیت رودخانه زهره در قلب شهر، یکی از مراکز اصلی گردشگری آبی در خوزستان محسوب می‌شود که در ایام مختلف سال گردشگران بسیاری را به سواحل خود جذب می‌کند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز هندیجان ادامه داد: گردشگری آبی در هندیجان، شامل اسکله بحرکان، رودخانه و ساحل زهره در مرکز شهر و سد آسک می‌شود که گردشگران عمده در سفر به هندیجان روی بازدید از این مناطق حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

او با اشاره به این موضوع که برای نخستین بار در نوروز ١٤٠٢ گشت دریایی با شناور لنج در سال بحرکان راه‌اندازی و با استقبال بالایی مواجه شد، افزود: ایام نوروز و بازدیدهای روزهای آغازین سال نو باعث شده است تا روزانه بین شش تا هفت‌هزار نفر از ساحل بحرکان و رودخانه زهره بازدید کنند، افزون بر این تعداد، بیش از هزار نفر با گشت دریایی و بیش از این تعداد روزانه از سد آسک دیدن می‌کنند.

ندیمی‌پور گفت: بقاع متبرکه هندیجان مانند امام‌زاده عبدالله (ع) و میرنعمان (ع») نیز بخش دیگری از جمعیت غالب هزار تا 1500 نفری گردشگران را در هندیجان به خود اختصاص داده است؛ کمااینکه بازارچه صنایع‌دستی و خرید سوغات و فروشگاه‌های لوازم صوتی و تصویری نیز گردشگران خاص خودشان را دارند و از این بابت روزهای پررونق گردشگری در هندیجان همچنان ادامه دارد.

او یادآور شد: دو فروند لنج تجاری به‌منظور گشت‌زنی در دریا و خدمات‌دهی به گردشگران با تجهیزات ایمنی توسط اداره بنادر و دریانوردی هندیجان راه‌اندازی شده است.

هندیجان تنها شهر استان خوزستان محسوب می‌شود که بدون واسطه و مستقیم به خلیج همیشگی فارس راه ارتباطی دارد.

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020104478756

برچسب‌ها