کاهش ۴۰درصدی تصادفات خراسان رضوی نسبت به نوروز سال قبل

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی تصادفات جرحی ۴٠درصد و تصادفات خسارتی ۴٨درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سرهنگ محمد قانعی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: در ٢۴ ساعت گذشته ١۵ تصادف جرحی با ٢٧ نفر مصدوم داشتیم که ٩ تصادف نیز خسارتی بوده است، خوشبختانه طی این مدت هیچ‌گونه تصادف فوتی در محورهای خراسان رضوی نداشتیم.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: از نخستین روز اجرای طرح نوروزی یعنی ٢۵ اسفند ماه ١۴٠١ تاکنون ٢٧٠ تصادف در محورهای خراسان رضوی رخ داده که متاسفانه ١۶ تصادف منجر به فوت شده و ١٨ نفر بر اثر تصادفات در محورهای خراسان رضوی جان خود را از دست داده‌اند.

او تصریح کرد: طی این مدت ١۴٧ فقره تصادف منجر به جرح داشتیم که ٢٧٠ نفر نیز مجروح شدند و ١٠٣ فقره تصادف خسارتی به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته در تصادفات جرحی ۴٠درصد کاهش و در تصادفات خسارتی نیز ۴٨درصد کاهش داشتیم.

قانعی‌نژاد با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محورهای مربوط به شهرستان‌های غرب استان رخ داده است، گفت: ٣١درصد تصادفات در جاده نیشابور - سبزوار رخ داده است، ٢٨درصد در جاده گناباد - بجستان، ١٧ درصد در محور شرق که بیشترین تصادف‌ها در حوزه تایباد بوده و ١۵درصد تصادف‌ها نیز در محورهای اطراف مشهدمقدس به ثبت رسیده است.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین علت تصادفات، عدم توجه به جلو است، افزود: با توجه به این‌که در ایام ماه مبارک رمضان هستیم و از ٢ روز گذشته حجم ترافیک و تردد در محورهای خراسان رضوی کاهش پیدا کرده است، هیچ محدودیتی نداریم.

او یادآور شدد: تمام محورهای خراسان رضوی هم‌اکنون ابری و سطح جاده ها خشک است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104770569

برچسب‌ها