رونمایی از ترجمه کتاب مقام اول جشنواره بین المللی امام رضا(ع)

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی از ترجمه زبان پشتویی کتاب جنبش  علوی، هجرت رضوی خبر داد.

به گزارش میراث ‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی باقری امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در آیین رونمایی گفت: کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی توسط مجید خالق‌نیا پژوهش و نگارش شده است و این کتاب در چهارمین جشنواره گزینش کتاب سال جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) در سال ۱۳۹۰  مقام نخست را ما بین نویسندگانی از ۲۹ کشور جهان  از جمله  انگلیس، فرانسه، روسیه، هند و  ما بین ۲۸۷ کتاب رسیده به جشنواره به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: این کتاب با محوریت جنبش‌های علویان و تاثیر آن در هجرت امام رضا ( ع) از مدینه به مرو و به‌ویژه تاریخ مهم قرن اول و دوم هجری نگارش شده است و هم اکنون برای استفاده و بهره‌برداری بیشتر به زبان «پشتو» ترجمه شده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است، امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.

او ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

همچنین مجید خالق‌نیا، نویسنده کتاب برتر رضوی در این مراسم گفت: تا به حال در راستای توسعه تبیین فرهنگ رضوی و ترجمه کتاب های شاخص در فرهنگ رضوی و به‌ویژه کشورهای پشتو زبان، کتاب فاخری، ترجمه نشده و به همین دلیل در دستور ترجمه قرار گرفته و مترجم کتاب آقای هاشمی است.

او افزود: پیش تر نیز کتاب هایی از  استاد شهید مرتضی مطهری در حوزه حضرت سید الشهدا ترجمه کرده و از سال ۱۴۰۰ به مدت ۲ سال و ۹ ماه روی ترجمه این کتاب وقت گذاشته است که ترجمه کامل کتاب به همت مولف در شهر هرات افغانستان چاپ و منتشر شده است.

آیین رونمایی با حضور مقامات دانشگاهی استان، معاون بین الملل  و بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان و دیگر مهمانان مدعو برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021200686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha