افزایش 46 درصدی تردد وسایل نقلیه در اردبیل/ مراکز اقامتی استان بالای هفتاد درصد اشغال هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از افزایش 46 درصدی تردد وسایل نقلیه در استان از زمان شروع تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز 5 فروردین ماه 1402 در مصاحبه با رادیو اردبیل گفت: با اعلام وزارت راه و شهرسازی استان اردبیل با 46 درصد در میان استان‌های کشور بیشترین افزایش تردد وسایل نقلیه را در تعطیلات نوروزی ثبت کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: بر این اساس آمار مسافران ورودی به استان در نوروز امسال نسبت به سال قبل با افزایش قابل توجهی روبرو بوده و ضریب اشغال مراکز اقامتی شهرستان‌های سرعین و مشگین‌شهر از ابتدای سال صد درصد بوده است.

او تاکید کرد: به طور متوسط مراکز اقامتی در سطح استان با ضریب بالای هفتاد درصد اشغال هستند و تاکنون بیش از 231 هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داشته‌اند.

محمدی ادیب ادامه داد: در طول برقراری ستاد خدمات سفر، تعداد 495 مورد بازدید نظارتی توسط اکیپ‌های ستاد انجام شده است که 63 فقره تشویق، 40 فقره تذکر، 14 اخطار کتبی و 12 مورد تعطیلی مراکز خدمات رسان متخلف اتفاق افتاده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به استقبال گردشگران از موزه‌ها و مراکز تاریخی استان، گفت: در چهار روز ابتدای سال بیش از 9 هزار بازدید از موزه‌های استان ثبت شده است که مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در راس این بازدیدها قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105292700

برچسب‌ها