نوروزگاه 1402 امیدیه در میان استقبال گرم گردشگران برگزار شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1402 امیدیه از برگزاری موفق و پرشور دومین رویداد فرهنگی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر امیدیه و همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، صادق شیخی عنوان کرد: باتوجه به‌ اهمیت بالا بردن سطح نشاط اجتماعی و ایجاد امیدواری در میان مردم و همچنین پاسداشت رویداد فرهنگی و جهانی نوروز، دومین نوروزگاه و نمایشگاه صنایع‌دستی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان امیدیه برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز امیدیه با بیان این‌که این نوروزگاه به‌صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خوزستان روی آنتن رفت افزود: باتوجه به مصوبات برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، سعی بر آن شد تا بعد از افطار، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مانند آوازهای محلی، تئاتر و نمایشگاه صنایع‌دستی و عرضه توليدات گیاهان دارویی برگزار شود که این برنامه‌ها از سوی همشهریان و گردشگران نوروزی با استقبال خوبی مواجه شد.

او ادامه داد: عید نوروز از اعیاد بزرگی است که نقش بسزایی در ایجاد صلح، مودت، نیکوکاری و احسان دارد و جهان به احترام این عید، آن را به‌عنوان روز بین‌المللی نوروز و فرهنگ صلح درجهان، ثبت‌جهانی کرد. در اسلام و تشیع بر این عید مهر تائید زده شد چنانچه امام‌صادق علیه‌السلام، غسل کردن، خوشبو بودن و لباس نو پوشید و اقامه نماز و سجده شکر را از اعمال عید نوروز بیان فرموده است.

شیخی افزود: نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان تقارن دارد و اهمیت اجرای برنامه‌های فرهنگی معنوی دوچندان می‌شود و همینطور حفظ حرمت ماه ضيافت‌الله در مسافرت و گردشگری باید در امسال و سال‌های پیش‌رو به‌خوبی مدیریت شود.

او از همه دستگاه‌ها و افراد یاری‌رساننده برای برگزاری این رویداد فرهنگی قدردانی و اظهار امیدواری کرد: چنین برنامه‌های فرهنگی که نشان‌دهنده ظرفیت فرهنگی‌اجتماعی شهرستان است تداوم پیدا کند.

در این مراسم از فعالان صنایع‌دستی و گردشگری توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر امیدیه و با حضور شکرالله قاسمی معاون صنایع‌دستی خوزستان با لوح سپاس و هدایا تقدیر شد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020105478157

برچسب‌ها