اسکان بیش از ۴۰ هزار مسافر نوروزی در مسجد مقدس جمکران

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: از ۲۷ اسفند ماه گذشته تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار از میهمانان نوروزی در مسجدمقدس جمکران اسکان داده شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، ابراهیم صدوقی روز شنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ایجاد تسهیل لازم برای بهره‌مندی زائران و عاشقان حضرت ولی عصر ارواحنافداه از فضای قدسی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: ارائه خدمات رفاهی برای میهمانان نوروزی که از راه‌های دور و نزدیک به این مکان مقدس مشرف می‌شوند از مصادیق ایجاد انس و محبت بین مردم و امام زمان (عج) است. 

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران در ادامه با بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ بیش از چهل هزار نفر از میهمانان نوروزی در مسجدمقدس جمکران اسکان داده شدند، گفت: اسکان شبانه میهمانان نوروزی در شبستان‌های امام حسن عسکری (ع)، کربلا و زیرزمین مسجد امام علی (ع) انجام شده است. 

صدوقی در ارتباط با پذیرایی از میهمانان نوروزی افزود: یکی از اعتاب مقدسی که امام معصوم مستقیماً درآن امر به اطعام فرمودند، مسجد مقدس جمکران است. درکنار مراسم و برنامه‌های متنوع فرهنگی این مسجد مقدس، مواکب سه‌گانه داخل مسجد قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در طول روز فعال بودند و از میهمانان نوروزی این مکان مقدس پذیرایی کردند. 

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران در ارتباط با اطعام ماه مبارک رمضان نیز گفت: از سال‌های دور تا به امروز برنامه سفره‌داری و اطعام در این مکان مقدس درکنار دیگر خدمات به زائران برپا بوده است، هرچند بحث اطعام مردم در طول تاریخ تاسیس مسجد مقدس جمکران از نظر کمی و کیفی متفاوت بوده، ولی همیشه این اقدام شایسته توسط بانیان، خیران و مردم خداجو با هرتوان مالی انجام شده است. 

او در ادامه با تاکید به اهمیت اطعام در ماه مبارک رمضان در قالب قرارگاه گامی به‌سوی جامعه مهدوی که با رویکرد مواسات و همدلی و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بانیان خیری که علاقه‌مند شریک شدن در ثواب سفره‌داری در این مکان مقدس هستند، می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۲۵۳۳۳۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ به مدیریت پشتیبانی مسجد مقدس جمکران اطلاع دهند تا با هر توان مالی در خصوص اطعام زائران این مکان مقدس اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105684363

برچسب‌ها