ورود بیش از ۲میلیون مسافر نوروزی به شهر مقدس قم/ افزایش ۷درصدی میزان گردشگران

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از ۲۴ اسفند گذشته تا ۴فروردین ماه امسال بیش از ۲میلیون نفر وارد شهر مقدس قم شدند که این آمار افزایش ۷درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، ابوالقاسم مقیمی روز شنبه 5 فروردین ماه ۱۴۰۲در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نوروزی ۱۴۰۲ که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: از بهمن ماه سال گذشته ستاد خدمات سفر در استان قم فعالیت خود را با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان آغاز کرد و تمهیدات لازم از آن زمان برای ایام نوروز نیز اندیشیده شده بود. 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: بیش از ۲میلیون و ۲۱۶هزار دستگاه خودرو بر اساس آمار اداره‌کل حمل و نقل جاده‌ای از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۴ فروردین ماه امسال وارد استان قم شدند. 

مقیمی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۲میلیون نفر وارد شهر مقدس قم شدند که این آمار افزایش ۷درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. 

او افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته از سوی بخش‌های مختلف نظارتی مجموعاً ۲۴۸۱بازرسی داشتیم که در این مدت ۱۴مرکز متخلف پلمب و حدود ۱۶میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان صادر شده است. 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به میزان تصادفات در محورهای استان قم نیز عنوان کرد: از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون در حوزه تصادفات برون شهری تاکنون ۶نفر جان خود را در محورهای استان قم از دست داده‌اند. 

مقیمی ادامه داد: آمار تصادفات در محورهای استان قم نسبت به سال گذشته ۶۷درصد افزایش داشته که دلیل آن خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است. 

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم همچنین بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰هزار نفر در اقامتگاه‌های حرم مطهر، مقدس جمکران، مساجد، حسینیه‌ها و کمپ‌های بوستان‌ها و ورزشگاه‌ها اسکان یافته‌اند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105684813

برچسب‌ها