بازدید ۲۶ هزار گردشگر از آثار تاریخی سبزوار/ راه‌اندازی 13 ایستگاه برای خدمت به مسافران نوروزی

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: ۲۶ هزار مسافر و گردشگر از ۲۵ اسفند سال گذشته 5 فروردین ماه از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و اماکن مذهبی و موزه‌های این شهرستان بازدید کرده‌اند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حسنعلی حبیب‌پور  با اعلام این خبر افزود: بر مبنای اطلاعات ثبت شده، در این مدت بیشترین بازدیدها از اماکن مذهبی دارای ارزش تاریخی و سایر اماکن تاریخی و فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار ادامه داد: در ایام نوروز سه خانه تاریخی و زیبای شهر سبزوار شامل ترشیزی، جعفرزاده و ضیغمی به همت این اداره و نهادهای میراث فرهنگی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفیران گردشگری و نیز خانه تاریخی امین التجار مشهدی توسط بخش خصوصی بازگشایی و با اجرای جشن‌های نوروزی و برنامه‌های فرهنگی، پذیرای گردشگران است.

حبیب‌پور اظهار کرد: سبزوار در مسیر جاده اصلی تهران - مشهد و مهم‌ترین گذر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) قرار دارد که بدین منظور ۱۳ ایستگاه برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده است.

او تصریح کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: ‌هم‌چنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع‌دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان از دیگر اقدامات انجام شده در آستانه نوروز بوده و تشدید بازرسی‌ها از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده است.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی است که با بیش از صدها اثر، ۶ موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع‌دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه های حکیم حاج ملاهادی سبزواری و ملاحسین واعظ کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی بخشی از مکان‌های دیدنی سبزوار هستند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020105770996

برچسب‌ها