برگزاری تور گردشگری در روز شهرستان اشکذر

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر از برگزاری تور گردشگری به مناسبت نکوداشت روز شهرستان اشکذر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهدی جمالیان گفت: عصر روز گذشته شنبه 5 فروردین ماه به مناسبت روز نکوداشت شهرستان اشکذر، تور رایگان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان با حضور و استقبال جمعی از گردشگران و مردم شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اشکذر اظهار کرد: در این تور نیم روزه بازدیدکنندگان با جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان اشکذر نظیر: مسجد ریگ مجومرد، بقعه سلطان بندر آباد و ... آشنا شدند و از مجموعه سوارکاری و گردشگری اسب این شهرستان نیز بازدید داشتند.

جمالیان افزود: این مراسم با همراهی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد و در انتها با افطاری ساده از بازدیدکنندگان در امامزاده سید حسین بندر آباد پذیرایی شد.

اشکذر، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان یزد است که آثار تاریخی ارزشمند بسیاری را در خود جای‌داده است. از مکان‌های دیدنی و تاریخی اشکذر می‌توان به مسجد ریگ مجومرد، سلطان بندر آباد، حسینیه سفید، آب‌انبار هفت بادگیری، شهر تاریخی اسفنجرد، قلعه و خندق روستای عزآباد، امامزاده سید حسین (ع)، گنبد تاج، حمام توده و… اشاره کرد.

همچنین کویرهای بکر شهرستان اشکذر به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های این شهرستان است و این ویژگی می‌تواند اشکذر را در جذب توریست درزمینه‌ی تورهای کویر نوردی و ورزش‌های کویری تقویت کند.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106104395

برچسب‌ها