طبیعت گیلانغرب بهشتی برای گردشگران در نوروز/ از تماشای گوردخمه مادی دیره تا آتشکده حسن زوردار

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب از این شهرستان به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و چشمه‌ها و سراب‌های خروشان و پوشش جنگلی انبوه به عنوان بهشتی برای گردشگران یاد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سیروس ادیب با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در گیلانغرب، اظهارکرد: وجود دو شرایط آب و هوایی کاملا متفاوت در شهرستان گیلانغرب باعث شده تا این منطقه از استان از زمان‌های دور تاکنون محلی برای جذب و استقرار مردم باشد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب افزود: شرایط آب و هوایی در شهرستان گیلانغرب به گونه‌ای است که در بخش‌های سرمست و گواور شاهد آب و هوایی سرد و در بخش مرکزی و شهرهای سومار و نفت شهر آب و هوایی کاملا بهاری را در این فصل از سال داریم. 

او تصریح کرد: وجود چشمه‌ها و رودخانه‌ای خروشان و پوشش جنگلی انبوه به همراه چهار سد شامل سدهای آزادی، کلشک، مورت و شرفشاه جذابیت‌های این شهرستان را برای گردشگران دو چندان کرده‌است. 

ادیب اضافه کرد: میاندار، قلاجه، دشت دیره، دشت ویژه نان و منصوری، آبشار تنگ گولم و شاوله از جمله تفرجگاه‌ها و مناطق تفریحی توریستی این منطقه هستند که همه ساله و بویژه در ایام نوروز گردشگران زیادی از آنها بازدید می‌کنند. 

او با بیان اینکه گیلانغرب با همه زیبایی‌های طبیعی خود، دارای آثار تاریخی زیاد و مهمی نیز هست، افزود: گوردخمه مادی دیره، تپه هشت هزار ساله قلاع، مجموعه آثار فرهنگی باستانی کاخ اربابی، رویشگاه درختچه مورت، آتشکده حسن زوردار و ... نیز از مهمترین جاذبه‌های تاریخی این شهرستان هستند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب در ادامه با تاکید براینکه زمینه‌های لازم برای استقبال از گردشگران و میهمانان نوروزی فراهم شده، گفت: در این راستا، نمایشگاه محصولات صنایع دستی و فروش شیرینی محلی را در  ورودی شهر برپا کرده‌ایم که مورد استقبال بسیار بالای گردشگران واقع شده‌است.  

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106417232

برچسب‌ها