بازدید گردشگران از مجتمع پرورش کروکودیل و باغ کشاورزی ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: مجتمع پرورش کروکودیل و باغ کشاورزی گوراب در ایام نوروز روزانه پذیرای بیش از ۲۰۰ گردشگر است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی، یکشنبه 6فروردین ماه گفت: پس از فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر بلامانع بودن پرورش کروکودیل و پرورش به‌عنوان حیوانات پوستی از سال ۱۳۸۷، پرورش این جانور عظیم‌الجثه و شگفت انگیز به‌عنوان یکی از اقتصادهای نوظهور در ایران با کاربردهای بی نظیرش در زمینه های پزشکی، صنعتی و گردشگری، توجه بسیاری از تولیدکنندگان بخش خصوصی را به خود جلب کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر گفت: علاوه بر استفاده از خون این حیوان به‌عنوان یک آنتی بیوتیک قوی، از پودر استخوان آن پس از فرآوری برای سرطان پوست، از دندان آن برای ساخت دستبند، گردنبند و دسته کلید و از پنجه آن برای ماساژ استفاده می شود.

او گفت: این مجتمع با سرمایه‌گذاری محمد حسین جلیلی در روستای گوراب  از سال ۱۳۹۷  به بهره برداری رسیده است که با ایجاد نخستین مزرعه پرورش این دوزیست خزنده در خاورمیانه با ظرفیت ۶۰۰ سر کروکودیل در شهرستان ملایر، فرصت ورود به بازار جهانی اقتصادی، پزشکی و گردشگری را برای خود فراهم کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106889190

برچسب‌ها