پیگیری برای حل مشکل بالا آمدن آب های سطحی هسته مرکزی شهر زنجان

استاندار زنجان گفت: با تدابیر میان مدت و بلند مدت مشکل بالا آمدن آب‌های سطحی هسته مرکزی شهر زنجان را حل می‌کنیم.

 به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان؛ دکتر محسن افشارچی یکشنبه ششم فروردین سال ۱۴۰۲ در جریان بازدید از موزه تاریخی رختشویخانه زنجان هدف از بازدید خود را حل مشکل مربوط به آب‌های زیرسطحی اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تدابیر میان مدت و بلند مدت  مشکل بالا آمدن آب های سطحی هسته مرکزی شهر زنجان حل شود.

او با اشاره به اینکه این منطقه از شهر به محله چوکورها معروف است و با توجه به ویژگی آن در زمان بارش باران دچار بالازدگی آب می‌شود، اضافه کرد: همین امر موجب بروز مشکلاتی در منطقه شده و حتی برخی از قنات‌ها نیز خشک شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در ۶ ماهه گذشته برای حل مشکل بالازدگی اب گفت: البته اخیرا یک مقدار این روند کند شده بود که بر آن شدیم یک تدبیر میان مدت و دراز مدت برای آن بیاندیشیم که یکی از آن‌ها فاضلاب کشی کل منطقه است.

او افزود: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده مشکل آب‌های زیرزمینی در این منطقه حل و فصل شود.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در این بازدید گفت: در اولین گام نقشه مسیر آبهای زیرزمینی در محدوده رختشویخانه باید شناسایی و شبکه انتقال به فاضلاب شهری به سرعت اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان نیز گفت: متأسفانه کانال‌های که در محدوده بنای رختشویخانه شهر زنجان وجود داشت با توسعه شهری دچار آسیب شدند و باعث‌عدم دفع مناسب آب و نزولات آسمانی در منطقه شده است.

سید سعید صفوی افزود: اشباع شدن میزان آب موجود در کف که به صورت جذبی در برخی از کانال‌ها عمل می‌کند، باعث شده که آب به قسمتی از بنای رختشویخانه نفوذ کند.

علیرضا جزءقاسمی نیز در این بازدید با اشاره به آغاز اجرای طرح فاضلاب کشی در خیابان سعدی افزود: از کوچه مخابرات تا انتهای خیابان بحث فاضلاب کشی انجام شده است و ادامه کار نیز در حال انجام است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های آب و فاضلاب استان حل این مشکل است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت بالایی که این بنا دارد به دنبال حل مشکل به صورت دائمی هستیم.

جزء قاسمی با اشاره به نشت آب‌های زیرسطحی به برخی اماکن در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان افزود: باید تلاش شود تا با اجرای پروژه فاضلاب شهری مشکل نشت آب به بنای رختشویخانه زنجان رفع شود.

او اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب در راستای وظایف اجتماعی خود، اجرای پروژه‌های جمع آوری فاضلاب در این منطقه را در اولویت قرار داده و اجرا می‌کند که با اجرای این پروژه، انفصال شبکه در محور دلجویی مرتفع شده و این شبکه به مدار بهره برداری وارد شود.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020106931408

برچسب‌ها