اقامت 3 هزار نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهداد

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد از اقامت بیش از 3 هزار نفر از 28 اسفندماه 1401 تا 5 فروردین‌ماه سال جاری در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این بخش خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حجت ابراهیمی‌زاده دوشنبه 7 فروردین‌ماه 1402اظهار کرد: از مجموع مسافران نوروزی که به بخش شهداد سفر کرده‌اند تعداد 3 هزار و 277 نفر در واحدهای بوم‌گردی و هتل پایاب و تعداد 403 نفر هم در مدارس و مراکز آموزش و پرورش اقامت کرده‌اند.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش شهداد افزود: بیشترین بازدیدهای جاذبه‌های این بخش به ترتیب متعلق به جاذبه‌های بیابان لوت و کلوت‌ها، جنگل نبکا، آسیاب آبی، آب انبار محمد تقی، شهر قدیم شهداد و کاروانسرای شفیع‌آباد است.

او با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز بیان کرد: تعدادی از مسافران نوروزی که زیارت ضریح مطهر حضرت امام‌زاده زید (ع) را در برنامه سفر خود دارند از برنامه‌های لحظه افطار این مرقد مطهر استفاده می‌کنند.

ابراهیمی‌زاده ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در آب انبار حاج محمدتقی به عنوان زیباترین و مدورترین آب انبار استان و همچنین کاروانسرای شفیع آباد با همکاری جوامع محلی و توزیع بروشورهای جاذبه‌های شهداد در ورودی این بخش با همکاری جمعیت هلال احمر از برنامه‌هایی است که در شهداد در حال برگزاری است.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کویر شهداد، اثری جهانی است از همه مسافران و مهمان‌های نوروزی درخواست می‌شود در حفاظت از این اثر کوشاتر باشند و زباله‌های تولید شده را همراه خود بیاورند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020107459795

برچسب‌ها