دیدار نوروزی مدیران قزوین در بنای تاریخی مسجد جامع عتیق برگزار شد

هم‌زمان با ششمین روز از عید نوروز، دیدار نوروزی مدیران استان با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، محمدبیگی و سیاهکلی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تأمین استان، فرمانداران، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی و سایر مسئولان در بنای باشکوه تاریخی‌مذهبی مسجد جامع عتیق به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر قزوین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین شامگاه یکشنبه 6 فروردین 1402 در این دیدار اظهار کرد: دیدارهای نوروزی هرساله به این دلیل در یکی از بناهای تاریخی برگزار می‌شود تا مديران به‌عنوان خدمت‌گزاران مردم ظرفیت‌های استان را هرچه بهتر شناخته و از گذشتگان درس عبرت بگیرند.

او با بیان اینکه مسجد جامع یکی از مکان‌های عبادی، سیاسی و حکومتی در شهر، استان و کشور بوده، افزود: خیلی از افراد در طول تاریخ در این فضاها حضور داشته‌اند و برای ساخت، تکمیل و توسعه این فضا برنامه‌ریزی کردند ولی امروز رفته‌اند و شاید چیزی از آنها باقی نمانده و این اتفاق برای همین جمع هم خواهد افتاد و باید از موقعیت خدمت‌گزاری استفاده کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: قزوین در خیلی از شاخص‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در سطح کشور بالاتر از نسبت جمعیتی و جغرافیایی قرار دارد و این موضوع نتیجه مدیریت و شجاعت و دقت در مدیریت‌ها است که همین راه باید ادامه یابد و نتیجه اقدامات به سمع و نظر مردم برسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ مسائل پیچیده‌ای در کشور اتفاق افتاد ولی خوشبختانه در استان به‌نحوی مدیریت و تدبیر شد که کمترین مسائل و بیشترین توفیقات را به دست آوردیم و این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر است.

علیرضا خزائلی در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پیشینه تاریخی مسجد جامع عتیق و روند مرمت بخش‌های مختلف این بنای تاریخی – مذهبی گفت: مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به قزوین در اردیبهشت‌ماه 1401 در واقع یک برنامه اقدام در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به شمار می رود و اجرای این مصوبات در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل در سال پیش‌رو قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: به‌ویژه موضوع آزادسازی، مرمت و کاوش‌های باستان‌شناسی دولتخانه صفوی که در مصوبات سفر رییس‌جمهور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت جامه عمل بپوشانیم .

برنامه دیدار نوروزی مدیران استان‌ سال گذشته نیز با هدف اجتناب از ایجاد وقفه در خدمتگزاری به مردم در دید و بازدیدهای اداری مرسوم در دولتخانه صفوی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام /

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020107492741

برچسب‌ها