بیش از هزار نفر از قنات گوهرریز جوپار بازدید کرده‌‌اند

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات گوهرریز جوپار گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا 7 فروردین‌ماه 1402، هزار و 100 مسافر نوروزی و گردشگر در قالب 150 تور از قنات گوهرریز جوپار دیدن کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، امین ماهانی گفت: این تورها هرکدام 3 تا 20 نفر را برای بازدید از قنات جهانی گوهرریز پشتیبانی کرده و خوشبختانه تعداد تورهای اجرا شده نسبت به نوروز سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

مدیرپایگاه میراث جهانی قنات گوهرریز جوپار افزود: قبل از تعطیلات نوروزی برای میزبانی از مسافران نوروزی اقدامات خوبی از جمله آیین درختکاری و بازسازی محوطه‌های تاریخی قنات گوهرریز، مراسم بزرگداشت روز آب و پایان سرایش شاهنامه و... انجام شده است.

او بیان کرد: مراسم پایان سرایش شاهنامه هرساله در اسفندماه در محل پایگاه‌های ثبت جهانی انجام می‌شود که این مراسم در جوپار با حضور کارشناسان مرکز کرمان‌شناسی و انجمن ایران‌شناسی برگزار شد و در این مراسم درباره اسطوره‌های آب و مبحث آب از منظر باستانشناسی و شاهنامه گفتگو شد.

ماهانی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان نوروز 1402 ویژه برنامه‌های مختلفی برای مسافران در نظر گرفته شده است که برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108459991

برچسب‌ها