بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ٨ فروردین‌ماه ١٤٠٢ بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شده است تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: براساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا ٨ فروردین‌ماه سال‌جاری، تعداد یک میلیون و ١٦٤ هزار و ٨٠٦ نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

او با بیان اینکه در مدت زمان اعلام شده نیز تعداد ٢٤٧ هزار و ٥٢٠ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، عنوان کرد: شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

مهرزاد یادآور شد: همچنین ٦٨٢ بازدید‌ نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده انجام شد، که ٥ مورد تشویق، ٥٢ مورد تذکر و ١٠ مورد اخطار کتبی توسط کارشناسان نظارت اداره‌کل صادر شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: نظارت بر تأسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروز و همچنین در ایام مبارک رمضان به‌صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109348831

برچسب‌ها