مهارت مردم دالاهو در ساخت تنبور و چاقو/ تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو با اشاره به ثبت دالاهو به عنوان شهر ملی ایران، گفت: مردم این شهرستان در رشته‌های صنایع دستی بویژه در ساخت تنبور و چاقو بسیار متبحر هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، فرشاد مهتابی دالاهو را سرزمینی سرشار از زیبایی‌های طبیعی و مردمانی هنرمند در صنایع‌دستی معرفی کرد و افزود: در این شهرستان سراب‌های شالان، ریجاب، کرند، توتشامی و حریر، طبیعت زیبای گهواره با باغات فراوان، روستای ژالگه و دشت‌های بیوه نیج هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو اضافه کرد: علاوه بر طبیعت زیبا، در این شهرستان آثار تاریخی همچون قلعه تاریخی یزدگرد، مقابر ابودجانه و مسجد عبدالله بن عمر نیز برای گردشگران جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. 

او در ادامه به ثبت ملی دالاهو به عنوان شهر تنبور ایران اشاره کرد و گفت: هرچند که شهرستان دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور در ایران به ثبت رسیده، اما در کنار تنبور مردم این شهرستان در رشته‌های دیگری هم فعالیت می‌کنند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو از شهرت مردم شهر کرندغرب در چاقوسازی یاد کرد و افزود: مردم شهر کرند غرب به عنوان مرکز شهرستان دالاهو از زمان‌های بسیار دور در ساخت ابزارآلات فلزی و بویژه چاقو معروف بوده‌اند و چاقویی که تولید می‎‌کنند، شهرتی بالا دارد و این روزها هم در ایام  نوروز گردشگران زیادی هستند که برای خرید چاقوی کرند به این شهر سفر می‌کنند.  

او تصریح کرد: براین اساس، در ورودی شهر کرندغرب بازارچه ابزارالات فلزی از سال‌های دور راه‌اندازی شده که هرساله در ایام نوروز گردشگران استقبال بسیار بالایی از آن دارند. 

مهتابی به راه‌اندازی سه موزه در این شهرستان در ایام نوروز هم اشاره‌ای کرد و افزود: با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در این ایام موزه هنر و طبیعت، موزه مردم شناسی اقامتگاه بوم گردی میلکان و موزه تنبور راه‌اندازی شد و آماده بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از آن است. 

او در ادامه از تشدید بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی و پذیرایی این شهرستان در ایام نوروز هم خبرداد و گفت: به منظور افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی در این ایام بازدیدهای نظارتی توسط گشت‌های شهرستان و استانی از ستادهای اسکان، مراکز پذیرایی و ایستگاه‌های مستقر در ورودی شهر افزایش پیدا کرده‌است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109417173

برچسب‌ها