رعایت شئونات اسلامی در گشت‌های گردشگری دزفول الزامی است

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز دزفول گفت: رعایت شئونات اسلامی برای اجرای گشت‌های گردشگری شهرستان الزامی است و در صورت بی‌توجهی با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم با بیان این مطلب افزود: اجرای گشت‌های گردشگری غیرمجاز و هنجارشکن که ارزش‌های عرفی، اخلاقی و فرهنگی جامعه محلی و بومی مناطق هدف گردشگری در آن‌ها رعایت نمی‌شود، خلاف مقررات و انتظار این اداره است و با افرادی که بدون توجه به اصول گردشگری به‌دنبال ابتذال در قالب اجرای این گشت باشند برخورد جدی خواهد شد.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول تأکید کرد: برگزاری گشت‌های غیرمجاز، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد می‌کند و درصورت مشاهده گشت‌هایی که معیارها، قوانین و موازین شرعی و عرفی‌ای که دید جامعه را نسبت به گشت‌های گردشگری و سفرهای گروهی خدشه‌دار می‌کنند، به صورت جدی برخورد می‌شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

او افزود: فعالیت گشت‌های گردشگری در راستای توسعه این صنعت پویا در شهرستان دزفول موضوعی شایسته است و فعالیت هر گشت باید براساس اصول و مقررات حاکم بر اداره میراث‌فرهنگی باشد.

حمیدرضا خادم با اشاره به این‌که در روزهای گذشته حضور افراد ولنگار غیربومی در شهیون که به صورت گروهی و خارج از گشت بدون مجوز قانونی از این اداره و در حالی که تحت مجوز هیچ‌یک از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار نبودند، باعث بی‌احترامی به ارزش‌های دینی ـ اخلاقی حاکم بر جامعه شدند که اعلام می‌داریم، گردشگری با بی‌بندوباری تفاوت دارد و این اداره مخالف چنین برنامه‌هایی است و در صورت مشاهده با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به جلوگیری فعالیت آن‌ها اقدام خواهد شد.

او از همه گردشگران خواست تا برای حفظ سلامت خود، گشت‌های گردشگری غیرمجاز را همراهی نکنند و به‌منظور جلوگیری از هرگونه مشکل لازم است متقاضیان به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراجعه و علاوه بر ثبت‌نام و استفاده از خدمات قانونی، قرارداد مربوط را تکمیل تا تحت پوشش بیمه و تحت نظارت ارگان حامی مرتبط قرار گیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109478796

برچسب‌ها