برگزاری جشنواره فرهنگی خوراک از افطار تا سحر در رشت

معاون گردشگری استان گیلان از برگزاری جشنواره خوراک با عنوان « از افطار تا سحر» خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، رضا حسن‌پور با اعلام این خبر بیان داشت: گردشگری خوراک به عنوان ظرفیتی مطلوب برای توسعه گردشگری کشورهای جهان مطرح است که از این ظرفیت درآمدزا در کشور باید به منظور توسعه گردشگری داخلی و خارجی استفاده شود.

معاون گردشگری اداره‌کل افزود: ایران و به تبع آن استان گیلان نیز با توجه به اقليم و آب و هواي مساعد و خاك مرغوب، آمادگي پرورش انواع مواد خوراكي طبيعي شامل: صيفي جات، ميوه‌ها، حبوبات و ... غيره را دارد، وفور نعمت و حسن سليقه كدبانوهاي گيلاني، باعث طبخ خوراكي‌هاي لذيذ شده، بطوريكه توجه مسافران زيادي به همين منظور به اين استان جلب شده‌است.

او ادامه داد: از غذاها و شیرینی‌هایی که در ماه مبارک رمضان بر سر سفره‌های افطاری گیلانیان به چشم می‌خورد، می‌توان به رشته و خشکار، فرني، گل پالوده، حلوا، مسقطی، زولبیا بامیه، شامی رشتی‌ و  انواع آش اشاره کرد.

حسن‌پور تاکید کرد: شناسایی و معرفی شیرینی‌های سنتی استان ویژه ماه مبارک رمضان به گردشگران، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، اشاعه فرهنگ تولید و مصرف غذاهای محلی و ایجاد فضای معنوی ماه مبارک رمضان، از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره افطار تا سحر که به همت اداره کل میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان و با همکاری معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در روز چهارشنبه مورخ 9 فروردین 1402 در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109709815

برچسب‌ها