ورود مسافران نوروزی خراسان رضوی به حدود ۱۱ میلیون نفر رسید

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ورود ۱۰ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۶۶ نفر مسافر نوروزی به این استان از ۲۵ اسفندماه پارسال تا هشتم فروردین ماه جاری ثبت شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امروز چهارشنبه نهم فروردین ماه 1402 در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: طی این مدت هفت میلیون و ۷۷۷ هزار و ۲۱۷ نفر از این تعداد به مشهد وارده شده اند.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی تصریح کرد: اسکان مسافران در استان شش میلیون و 147 هزار و 610 نفر گزارش شده و در مشهد نیز پنج میلیون و 526 هزار و 468 نفر شب اقامت ثبت شده است.

گنابادی‌نژاد با بیان این‌که روز گذشته نیز ۴۶۱ هزار و ۷۶۴ نفر زائر وارد مشهد شده‌اند، تصریح کرد: روزگذشته در مشهد ۲۳۶ هزارو ۶۷۷ نفر شب در سه بخش اقامت رسمی، موقت و اضطراری ثبت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اشغال واحدهای اقامتی در روز گذشته در بخش رسمی 69 درصد، موقت 56 و اضطراری 25 درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه با کاهش ورود مسافر در ایام پایانی تعطیلات مواجه هستیم، گفت: طبیعتاً روی خروجی و پشتیبانی بازگشت زائران باید بیشتر توجه و تمرکز داشته باشیم، البته شرایط آب و هوایی، بر تردد در جاده‌ها تاثیر گذاشته است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: طی سال با چند پیک سفر به مشهد مواجه‌ایم، تعطیلات نوروزی، تابستان، دهه کرامت، دهه آخر صفر و ... هر کدام با دیگری متفاوت است، در آخر صفر گروه‌های هیئتی و در نوروز به صورت خانوادگی سفر می‌کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی درباره اختصاص بودجه برای حوزه زیارت اظهار کرد: با اهتمامی که نمایندگان مجلس داشتند حدود 200 میلیارد تومان بودجه در سال 1401 به حوزه زیرساخت‌های زیارت اختصاص یافت که تا 9 ماهه از سال گذشته حدود 11 درصد اختصاص یافته بود و تا آخر سال گذشته به 40 درصد رسید.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: این بودجه برای اجرای پروژه‌های حوزه زیارت به شهرداری، میراث‌فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و ... برای پروژه‌های خدمت رسانی به زائران تامین و پرداخت شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109770849

برچسب‌ها