موزه منطقه‌ای غرب کشور، گامی بلند در رونق گردشگری همدان

مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: موزه منطقه‌ای غرب کشور می‌تواند یک گام بلند برای پیشرفت گردشگری تاریخی و فرهنگی همدان باشد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل ازروابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مرتضی ادیب‌زاده چهارشنبه 9 فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از محوطه تاریخی هگمتانه گفت: ثبت جهانی همدان یکی از اولویت‌های وزارتخانه است و اميدواريم در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی این کهن‌شهر باشیم.

مدیرکل امور موزه‌های کشور ادامه داد: همدان همواره به عنوان شهری تاریخی با ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف تاریخ، فرهنگ، گردشگری و... مطرح بوده و می‌تواند به عنوان یک شهر تاریخی شاخص شناخته شود که البته این امر مستلزم تکمیل زیرساخت‌های لازم از جمله آزادسازی عرصه و حریم هگمتانه است.

ادیب‌زاده با بیان اینکه موزه منطقه‌ای غرب کشور در کنار مجموعه هگمتانه یکی از اولویت‌های مهم وزارتخانه میراث‌فرهنگی است، افزود: با جدیت پیگیریم‌ تا این پروژه در اولین زمان ممکن با کیفیت و در شان شهر تاریخی و فرهنگی همدان به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل موزه‌ها گفت: پس از افتتاح نیز برنامه‌ریزی لازم برای بازگرداندن آثار منقول و اشیاء موزه‌ای که در دیگر موزه‌های تحت پوشش وزارتخانه است به این مجموعه انجام می‌شود، بنابراین موزه منطقه‌ای می‌تواند گامی بلند برای پیشرفت گردشگری تاریخی و فرهنگی همدان باشد.

او در ادامه اظهار کرد: همدان یکی از مراکز شناخته شده تاریخی و فرهنگی در دنیاست و تمام باستان‌شناسان، این شهر و محوطه‌های باستانی آن را می‌شناسند و قطعا وجود یک موزه منطقه‌ای می‌تواند رونق بیشتری به این موضوع بدهد.

ادیب‌زاده اضافه کرد: علاوه بر این دیگر فضاهای فرهنگی شهر می‌توانند در کنار ظرفیت فوق شکل بگیرند و این امر به هنر شهرداری همدان نیاز دارد که در کنار میراث‌فرهنگی قدم بردارد و این بخش از شهر را به عنوان نقطه مرکزی همدان در حوزه گردشگری معرفی کند.

مدیرکل موزه‌ها تصریح کرد: موزه منطقه‌ای برای مردم محلی نیز می‌تواند فرصت‌های شغلی فراوانی در کنار مجموعه هگمتانه ایجاد کند که ارزش افزوده‌ای برای این محدوده از شهر خواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020109889503

برچسب‌ها