برگزاری آئین نوروز و برپایی نوروزگاه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دوم نوروز، آئین نوروز و برپایی نوروزگاه در این استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‍دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان روز پنجشنبه 10 فروردین‌ماه 1402 در آئین نوروز و برپایی نوروزگاه چهارمحال و بختیاری در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد تأکید کرد: این برنامه با حضور مردم مناطق مختلف استان، مسافران و گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور در مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه چالشتر برگزار شد.

او افزود: در این آئین انواع موسیقی اقوام بختیاری، قشقایی و فارس ساکن در چهارمحال و بختیاری برای شرکت‌کنندگان اجرا شد.

جیلان تصریح کرد: در جشن آئین نوروز و برپایی نوروزگاه چهارمحال و بختیاری رقص محلی، دستمال‌بازی، موسیقی محلی استان و برنامه‌های طنز به‌همراه آئین بندبازی از میراث‌های ناملموس ثبت شده این استان در منطقه دوپلان شهرستان کیار برای مردم، مسافران و گردشگران نوروزی اجرا شد.

او یادآور شد: هم‌اکنون ۱۳ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۵۰ دفتر خدمات مسافرتی، پنج مرکز تفریحی و سرگرمی، ۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی، دو مجتمع گردشگری، یک سایت طبیعت‌گردی، ۷۱ خانه مسافر، ۵۵ سرویس بهداشتی، دو اردوگاه گردشگری، ۲ مجتمع بین‌راهی، پنج سفره‌خانه سنتی و چهار رستوران بین‌راهی برای میزبانی از مسافران نوروزی ورودی به چهارمحال و بختیاری در نوروز ۱۴۰۲ آماده شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020110748949

برچسب‌ها