استقبال گردشگران از نمایشگاه صنایع‌دستی قصرشیرین کرمانشاه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین از استقبال گردشگران نوروزی نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، بهرنگ بابایی با بیان اینکه در ورودی شهر قصرشیرین یک مجموعه فرهنگی برای گردشگران نوروزی برپا شده است، اظهار کرد: در این مجموعه فرهنگی، سفره هفت‌سین، سیاه چادر، غرفه‌های صنایع‌دستی، چایخانه برای افطار و غرفه عکاسی با لباس محلی برای گردشگران و میهمانان نوروزی برپا شده‌ است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قصرشیرین ادامه داد: در این مجموعه فرهنگی هفت سیاه چادر برپا شده که در آن شیرینی‌ها، نان‌ها و آش‌های محلی به گردشگران نوروزی عرضه می‌شود. 

او تاکید کرد: همچنین در نمایشگاه صنایع‌دستی هم شش غرفه داریم که دو غرفه آن سوغات و چهار غرفه هم شامل صنایع‌دستی سنتی و بومی مثل چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و ... است. 

بابایی در ادامه به وجود آثار تاریخی شاخصی همچون عمارت خسرو، آتشکده چارقاپی و کانال ساسانی هم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز گردشگران استقبال بسیار خوبی از این آثار داشته‌اند. 

او از وجود 11 هتل در این شهرستان هم یاد کرد و گفت: از این تعداد ۲ هتل برای ایام نوروز فعال بوده‌اند که به همراه یک خانه مسافر و یک سفره خانه سنتی میزبان مسافران نوروزی بوده‌اند و حدود ۸۰ درصد از ظرفیت آنها پر شده‌است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020111417113

برچسب‌ها